0  |  3

17 روش رايگان برای بهبود سئوی وب‌سايت

17 روش رايگان برای بهبود سئوی وب‌سايت

سئو يك استراتژي محبوب بازاريابي آنلاين است ولي من هميشه در تعجبم كه چطور بسياري از بازارياب‌ها و صاحبان كسب و كار از آن استفاده نمي‌كنند. يكي از بزرگ‌ترين سوء برداشت‌هايي كه در مورد سئو وجود دارد گران‌قيمت بودن آن است، و اين سوء برداشت از اين حقيقت ناشي مي‌شود كه برخي سازمان‌ها داري پكيج‌هاي سطح بالاتري هستند كه ده‌ها هزار دلار در هر ماه هزينه در بر دارند.

بله، سئو ممكن است براي كسب و كارهاي بزرگ و ابررقابتي گران تمام شود، ولي اين بدين معني نيست كه براي كسب و كارهاي متوسط هم مقرون به صرفه نخواهد بود. در واقع خودتان مي‌توانيد ده‌ها استراتژي ساده را به طور رايگان اجرا كنيد تا سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه نماييد. در اين مطلب فقط به برخي از مهم‌ترين آنها اشاره مي‌كنيم:

1 . كلمات كليدي بهتري پيدا كنيد.

كلمات‌كليدي‌اي را انتخاب كنيد كه به منظور شما نزديك‌تر بوده و رقباي كمتري دارند. ابزارهاي رايگان Google Trends و Google’s Keyword تمام داده‌هاي موردنياز شما را فراهم مي‌كنند.

2 . مطالب تكراري را حذف كنيد.

گوگل هر مطلب تكراري را كه در سايت شما پيدا مي‌كند نشان خواهد داد. شما بايد اين مطالب تكراري را حذف كنيد تا وضعيت سايتتان بهبود يابد.

3 . خطاهاي 404 را برطرف كنيد.

اين خطاها مثل بن‌بست هستند و هيچ كس بن‌بست را دوست ندارد. مجددا براي كمك گرفتن و برطرف كردن اين خطاها از گوگل كمك بگيريد.

4 . براي هر صفحه، يك برچسب عنوان يكتا بنويسيد.

هر صفحه بايد يك برچسب عنوان كمتر از 70 كاراكتر داشته باشد كه صفحه را توصيف نمايد، كلمات كليدي موردنظر را مشخص كند و مثل برچسب عنوان‌هاي ساير صفحات سايتتان نباشد(يكتا باشد).

5 . براي هر صفحه، يك توضيحات متاي قانع‌كننده بنويسيد.

هر صفحه بايد داراي توضيحات متاي كمتر از 160 كاراكتر هم باشد كه صفحه را با دقت بيشتري توصيف كند. توضيحات متا احتمالا نقش زيادي در رتبه‌بندي واقعي صفحه شما ندارد، ولي قطعا بر ميزان كليك‌هايي كه روي صفحه مي‌شود تاثير دارد. پس مطمئن شويد كه توضيحات متاي شما منحصر به فرد، مختصر و قانع‌كننده هستند.

6 . ساختار URL خود را پاكسازي كنيد.

URLهاي شما بايد يك دنباله پيمايش داشته باشند و شاخص‌هاي خواندني محتواي صفحه مثل عنوان صفحه را مشخص كنند. در URLهاي خود از اعداد يا رشته‌هاي تصادفي متني استفاده نكنيد.

7 . وبلاگ خود را به‌روز‌رساني كنيد.

بسياري از مطالب تا وقتي كه براي خوانندگان ارزشمند هستند چيز بدي نيستند. گوگل اخيرا آپديتي براي الگوريتم خود منتشر كرد كه مطالب تازه را تشخيص مي‌دهد. پس اگر سايت خود را به‌روز نگه داريد بهتر است.

8 . هدرهاي H1، H2، H3 و غيره را در مطالب خود قرار دهيد.

مطالب شما از لحاظ منطقي بايد به بخش‌هاي فرعي با عناوين و عناوين فرعي تقسيم شوند. اين قسمت‌ها بايد با برچسب‌هاي html (H1، H2، H3 و غيره) مشخص گردند تا به پردازش گوگل و درك هدف شما و سازماندهي مطالبتان كمك كنند.

9 . لينك‌هاي داخلي اضافه كنيد.

آن دسته از صفحات سايت خود را كه مرتبط با يكديگر هستند به هم لينك دهيد. اين كار به گوگل كمك مي‌كند روابط بين صفحات سايت شما را بهتر درك كند. اگر سايت شما روي وردپرس قرار دارد، پلاگين‌هايي مثل لينك‌هاي خودكار سئو وجود دارند كه به طور خودكار اين كار را انجام مي‌دهند.

10 . تصاوير خود را بهينه كنيد.

تصاوير شما بايد براي سئو هم بهينه شوند. اين كار نسبتا ساده است. براي تصاوير خود عناوين مناسب بنويسيد، برچسب‌هاي توصيفي اضافه كنيد و آنها را در قالب مناسب نگه داريد.

11 . به منابع بيروني معتبر ارجاع دهيد.

گوگل به لينك‌هايي كه در مقاله‌ي خود قرار مي‌دهيد توجه مي‌كند. براي حمايت از ادعاهاي خود به منابع معتبر استناد كنيد تا مطالب شما اعتبار بيشتري براي گوگل و خوانندگان داشته باشند.

12 . از يكپارچه‌سازي رسانه‌هاي اجتماعي استفاده كنيد.

در هر مقاله‌اي كه در سايت شما وجود دارد بايد آيكون‌هايي براي به‌اشتراك‌گذاري اجتماعي وجود داشته باشد. از اشتراك‌گذاري اجتماعي به عنوان سيگنال‌هاي رتبه‌بندي غيرمستقيم استفاده مي‌شود كه اين فرصت را به شما مي‌دهند لينك‌هاي ورودي بيشتري به دست آوريد.

13 . سرعت بارگذاري وب‌سايت خود را بهينه‌ كنيد.

اين كار مي‌تواند ساده يا پيچيده باشد. روش‌هاي مختلفي براي افزايش سرعت سايت وجود دارد كه برخي از آنها عبارتند از: كاهش سايز تصاوير، افزودن يك پلاگين ذخيره‌سازي، ارائه‌دهندگان ميزباني سوئيچينگ، و حذف پلاگين‌هاي غيرضروري.

14 . سايت خود را براي استفاده در دستگاه‌هاي موبايل، بهينه كنيد.

در حال حاضر اكثر كاربران در دستگاه‌هاي موبايل به جستجو در گوگل مي‌پردازند. پس اگر سايت شما به طور جذاب در موبايل‌ها نشان داده نشود و براي موبايل بهينه‌سازي نشده باشد، ممكن است حجم ترافيك زيادي از بازديدها را از دست بدهيد و گوگل هم وب‌سايت شما را در نتايج جستجوي موبايل‌ها نشان نخواهد داد.

15 . از برخي لينك‌ها درآمد كسب كنيد.

لينك‌سازي، به عنوان يك استراتژي منسجم به سرمايه‌گذاري سنگيني نياز دارد. با استفاده از روش‌هاي زير مي‌توانيد از برخي لينك‌ها درآمد كسب كنيد: 1) در جامعه‌ي خود به حد كافي فعال باشيد تا تحت‌پوشش رسانه‌هاي اجتماعي قرار بگيريد. 2) در مورد موضوع موردبحثي كه مي‌توانيد در مورد آن چيزي بنويسيد نظر بدهيد. 3) به عنوان يك مهمان در نشريه‌ي مربوط به صنعت خود پست ارسال كنيد. اين روزها در واقع فقط سه استراتژي مناسب براي لينك‌سازي وجود دارد كه به آنها اشاره كرديم.

16 . لينك‌هاي بد را حذف كنيد.

با استفاده از گوگل، تعدادي لينك براي وب‌سايت خود دانلود كنيد. سپس پروفايل لينك‌هاي خود را ارزيابي كرده و لينك‌هاي "بد" را از منابعي كه اعتبار كمي دارند شناسايي كنيد. سپس اين لينك‌ها را به صورت دستي حذف كنيد يا با ايميل به مدير سايت درخواست كنيد كه آنها را حذف كنند.

17 . مطالب خود را به طور همزمان در نشريات منتشر كنيد.  

شما تعداد زيادي مطلب خوب مي‌نويسيد، ولي با آنها چه كار مي‌كنيد؟ مي‌توانيد مطالب خود را از طريق كانال‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي منتشر كنيد. در اين صورت احتمال اينكه لينك‌هاي بهبوددهنده‌ِ‌ي رتبه را به دست آوريد افزايش مي‌يابد.

اين تاكتيك‌ها به تنهايي رتبه‌ي بالايي را براي يك كلمه‌ي كليدي رقابتي تضمين نخواهند كرد و براي مديريت يك كمپين در طولاني‌مدت مناسب نيستند، ولي باعث تقويت سايت شما مي‌شوند و پايه‌ي خوبي براي ساخت يك استراتژي رو به پيشرفت برايتان فراهم مي‌سازند.

در نهايت اينكه ممكن است براي انجام كار و ارتباط فوري با متخصصين مجبور شويد پول خرج كنيد. ولي حتي در اين صورت هم به اميد بازگشت سود، اين پول را خرج مي‌كنيد. به ياد داشته باشيد كه اين هزينه نيست، بلكه سرمايه‌گذاري است.

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com