0  |  0

توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فنآورانه در پارک علم و فناوری گیلان

توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فنآورانه در پارک علم و فناوری گیلان

مجید متقی‌طلب در جریان بازدید از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: ایجاد قطب علم و فناوری در شمال کشور با تأکید بر قابلیت‌های اقلیمی و اقتصادی منطقه، چشم‌انداز فعالیت‌های پارک مذکور در استان است.
وی، کمک به جذب دانش فنی را از اهداف پارک علم و فناوری گیلان خواند و افزود: تسهیل در تجاری‌سازی فنآورانه، کمک به رونق و توسعه اقتصادی منطقه و پل ارتباطی بین مراکز علمی و تحقیقاتی و مراکز تولیدی و صنعتی از اهداف پارک مذکور محسوب می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تأکید بر افزایش درآمد از طریق توسعه فعالیت‌های دانش و فنآوری‌محور، بیان کرد: تسهیل در انتقال فنآوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور از جمله اهداف پارک مذکور است.
متقی‌طلب از توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فنآورانه سازگار با ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه در گیلان خبر داد و تصریح کرد: مساعدت در ایجاد تشکل‌های جدید تولیدی و خدماتی بنگاه‌های کوچک در ساختارهای مختلف از برنامه‌های پارک علم و فناوری گیلان است.
وی، زمینه‌سازی برای ورود شرکت‌ها و موسسه‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان مستعد به بازارهای ملی و بین‌المللی و بهره‌برداری بهینه از موقعیت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بندر انزلی را از دیگر اهداف پارک علم و فناوری گیلان عنوان کرد.
*تولید کنسانتره «میکروجلبک» با استفاده از فناوری جدید در گیلان
مدیرعامل شرکت ریزجلبکی پارسیان نیز در جریان بازدید مذکور به تولید کنسانتره «میکروجلبک» با استفاده از فناوری جدید در این شرکت اشاره کرد و گفت: اکنون برای پرورش بچه ماهیان فیتوفاک و مراحل نخستین پرورش لارو از کودهای شیمیایی به منظور باروری استخرها استفاده می‌شود.
حمید دنیائی داریان با اشاره به عوارض مختلف کودهای شیمیایی در باروری استخرها، خاطرنشان کرد: برخی از مواقع استفاده بی‌رویه و نامناسب از کودهای شیمیایی موجب مشکلاتی در استخرهای پروش ماهیان می‌شود.
وی، «میکروجلبک‌ها» را دارای پروتئین بالا، لیپیدها از چرب غیراشباع، هیدرات‌های کربن، ویتامین‌ها و مواد معدنی با میزان جذب بیش از 90 درصد عنوان کرد و یادآور شد: «میکروجلبک‌ها» دارای اسیدهای آمینه معدنی ضروری به طور کامل هستند و به دلیل ویژگی تغذیه‌ای و دارویی به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنایع دارویی و به عنوان مکمل غذایی انسان، دام، طیور و آبزیان کاربرد بسیاری دارند.
مدیرعامل شرکت ریزجلبکی پارسیان با بیان اینکه «میکروجلبک‌ها» به عنوان مکمل غذایی عمل‌گرا در سازمان غذا و دارو معرفی شده است، اظهار کرد: «میکروجلبک‌ها» به عنوان غذای کمکی برای آبزی‌پروری و دارو برای دام و طیور قابل استفاده هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com