0  |  0

50 درصد توليد ناخالص ملي كشور در افق 10 ساله بايد از محصولات دانش بنيان باشد

50 درصد توليد ناخالص ملي كشور در افق 10 ساله بايد از محصولات دانش بنيان باشد

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد كشور گفت: بايد در افق 1404 كشور، 50 درصد توليد ناخالص ملي از توليدات و محصولات شركت هاي دانش‌بنيان باشد كه اين مساله يكي از اهداف و وظايف اصلي دانشگاه آزاد است. ابراهیم فراهاني‌ واشقاني روز دوشنبه در نخستين جشنواره كارآفرينان برتر دانشگاهي در دانشگاه آزاد همدان افزود: شعار اصلي دانشگاه در اين دوره مديريتي، گذار از دانشگاه آموزش محور، پژوهش‌محور و كارآفرين است كه برگزاري اين جشنوراه در راستاي اين شعار اجرايي شده است.
فراهاني‌ واشقاني با اشاره به دوره‌هاي كارورزي و مهارت‌آموزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، گفت: آموزش در كشور با آموزش مدرن جهان هماهنگي ندارد، به طوري كه مشخص شده آموزش يك طرفه در كلاس مفيد واقع نمي‌شود، بنابراين آموزش كشور بايد مساله محور و پروژه محور باشد و موضوع خاصي براي دانشجو تعريف شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي و دانش بنيان، يكي از سياست هاي اصلي دانشگاه در چارچوب سياست‌هاي كلان كشوري است عنوان كرد: نقش اصلي كارآفريني، ايجاد مراكز رشد و تاسيس شركت‌هاي دانش بنيان است و دانشگاه آزاد گام‌هاي بلندي را براي اين موضوع برداشته است.
وي تصريح كرد: اين دانشگاه 85 مركز رشد در كشور تاسيس كرده كه در اين مراكز 712 واحد فناور و شركت مستقر است كه براساس برنامه دانشگاه تعداد اين مراكز تا پايان سال 96، بايد به 150 مركز برسد.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد كشور اضافه كرد: دانشگاه آزاد اعتباري افزون بر 170 ميليارد ريال به صورت مستقيم و غيرمستقيم در مراكز رشد هزينه كرده كه هيچ دانشگاهي در سطح كشور نتوانسته اين ميران هزينه كند.
فراهاني‌ واشقاني ادامه داد: دانشگاه آزاد 35 هزار عضو هيات علمي و 40 هزار كارمند داشته كه هيچ نهادي اين گستردگي را ندارد اما اين ميزان كافي نيست و گام‌هاي بزرگتري بايد برداشته شود.
وي يكي از نقاط ضعف كشور را نبود ارتباط بين دانشگاه با دانش‌آموختگان دانست و گفت: هيچ دانشگاهي در سطح كشور به اندازه دانشگاه آزاد در بحث شركت‌هاي دانش‌بنيان و كارآفريني نقش نداشته است.
وي در بخش ديگري به ارتباط بين صنعت و دانشگاه اشاره و اظهار كرد: تا زماني كه اين تعامل نزديك وجود نداشته باشد نمي‌توانيم ارتباطي بين صنعت دانشگاه و شركت‌هاي دانش بنيان برقرار كنيم.
وي به نقش دانشگاه آزاد در تجاري شدن محصولات اشاره كرد و گفت: نمايشگاه دستاوردهاي دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد در اواخر ارديبهشت به مناسبت 34 امين سال تاسيس اين آزاد برگزار مي‌شود و در اين نمايشگاه دستاوردهايي كه تجاري شده و يا ظرفيت تجاري شدن دارند ارائه مي‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com