0  |  0

راه اندازی 16 دفتر کارآفرینی در مراکز آموزش علمی- کاربردی قم

راه اندازی 16 دفتر کارآفرینی در مراکز آموزش علمی- کاربردی قم

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان قم گفت: 16 دفتر کارآفرینی در مراکز آموزش علمی کاربردی این استان راه اندازی شد.حسین ابراهیمی فرد افزود: این واحدها در راستای ارائه آموزش های مهارتی برای افزایش کارآمدی دانشجویان و دانش ‌آموختگان دانشگاه، دستیابی به اشتغال پایدار و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی در توسعه کشور تاسیس شد.
وی اضافه کرد: فعالیت دفاتر کارآفرینی در برنامه ‌ها و شیوه ‌های آموزش در مقاطع مختلف به عنوان دانشگاه نسل سوم تحول ایجاد می کند.
وی بیان کرد: دفتر کارآفرینی در هر مرکز آموزش علمی کاربردی با مسئولیت رییس مرکز تشکیل می شود که روند فعالیت آن ها در چارچوب سیاست ها و برنامه های پیشنهادی و ابلاغی کمیته توسعه کارآفرینی است.
ابراهیمی فرد، بررسی و مطالعه در زمینه چگونگی ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی در راستای هدف ها و ماموریت های دانشگاه و ارائه راهکارهای مناسب و شناسایی کارآفرینان مرکز، تشویق آن ها و حمایت از طرح های ابتکاری و خلاق در زمینه کارآفرینی و اشتغال را از وظایف دفاتر کارآفرینی برشمرد.
وی اضافه کرد: هدایت و تقویت طرح های پژوهشی مرتبط با مقوله کارآفرینی توسط دانشجویان، مدرسان، کارکنان و دانش آموختگان در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، برگزاری میزگردها، سخنرانی های علمی تخصصی، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه ها، دوره های آموزشی و سایر اقدام های نوآورانه برای توسعه دانش و انگیزه های کارآفرینی در دانشجویان از دیگر وظایف این دفاتر است.
وی ادامه داد: برگزاری اردوها و بازدیدها برای دانشجویان با هدف آشنایی آن ها با سازمان ها و شرکت های تولیدی کارآفرین و معرفی سرمایه های فکری و کارآفرینان برگزیده مرکز و معرفی به کمیته کارآفرینی استان نیز از جمله وظایف دفاتر کارآفرینی است.
در استان قم حدود 10 هزار دانشجو در 18 مرکز آموزش علمی کابردی تحصیل می کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com