0  |  1

دومین سمینار کارآفرینی و استارتاپ در سقز برگزار شد

دومین سمینار کارآفرینی و استارتاپ در سقز برگزار شد

دومین سمینار کارآفرینی و استارتاپ در کردستان در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز برگزار شد.در این سمینار که روز چهارشنبه همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز گفت: کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند.
شهباز محسنی افزود: نقش کارآفرین، نوآوری است و ارائه کالایی جدید و روشی جدید در فرایند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید هرگونه تشکیلات جدید در صنعت، از فعالیت های کارآفرینان است.
وی اضافه کرد: کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازارها و آن فرایندی است که منجر به ایجاد رضایتمندی و یا تقاضای جدید می گردد.
او با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی اظهار کرد:علم باید همراه عمل باشد و دانشگاه ها و مراکز آموزشی جوانان را در راستای علم آموزی و اشتغال همکاری کنند و در این راستا، باید از امکانات و منابع ملی و سایر عوامل در جهت ایجاد اشتغال تلاش کرد.
فرزاد خوان یغما مشاور استار تاپ و کسب و کار شخصی و مدیر برگزاری این سمینار نیز با بیان اینکه، یک استارتاپ، یک سازمان موقت است که در جستجوی یک مدل تجاری مقیاس پذیر و پایدار است اظهار کرد: در عصر ارتباطات نمی توان کسب و کار و تخصص را به صورت صرف به یک محیط فیزیکی محدود کرد و در نتیجه باید از 'فاممت' که یک شبکه حرفه ای کسب و کار است و با رصد فعالیت های حرفه ای بهترین فرصت ها را در زمینه کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد استفاده کرد.
حسن خداشناس مربی کارآفرینی نیز پیرامون اهمیت کارآفرینی، دکتر یوسف محمد کریمی مشاور کارآفرین و سرمایه گذاری در خصوص حمایت از سرمایه گذاران به ایراد سخن پرداختند ودر ادامه مسابقه ایده برگزار شد.
'استارت آپ' چند سالی است که در ایران نیز رونق پیدا کرده است. برگزاری رویداد های مختلف و گردهمایی های متعدد در طول سال های گذشته کمک کرده تا همزمان با دیگر کشور ها، کاربران ایرانی نیز در تب و تاب استارت آپ راه انداختن قرار بگیرند.
استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com