0  |  4

نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی در قم افتتاح شد

نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی در قم افتتاح شد

نخستین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بعد از ظهر شنبه با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارآفرینان و مسئولان استانی در قم آغاز به کار کرد.
نصرالله بازوند، ‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در مراسم افتتاح مرکز آموزش و مشاوره مالی کسب و کار آوان با بیان اینکه باید میان فکر خوب و سرمایه کافی هم افزایی صورت بگیرد گفت: هر طرح و ایده تجاری و اقتصادی باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد مجموعه علمی منسجم برای کسب و کار و مشاوره بسیار ضروری است، تصریح کرد: براساس آمار‌های رسمی، بیش از ۷۰ درصد طرح‌های اقتصادی که از مشاوره‌های کسب و کار استفاده کرده‌اند موفق بوده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه نباید در حوزه‌های سرمایه گذاری اقتصادی بدون اندیشه و مشاوره فنی وارد شد، گفت: باید از ظرفیت کار آفرینان برای ایجاد کسب و کار بهره برد و در این راستا لازم است کارگروهی با پشتوانه علمی تشکیل شود که موفقیت اشتغال را به دنبال داشته باشد
بازوند از شکست یکی از طرح‌های تازه به بهره برداری رسیده خبر داد و گفت: یکی از طرح‌هایی که در ۵ ماه اخیر با حضور مدیران ارشد کشوری به بهره برداری رسید، اکنون به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه علمی محکوم به شکست است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک طرح خوب حداقل باید از لحاظ علمی تا ۱۰ سال آینده‌اش تضمین شده باشد، اظهار کرد: متأسفانه دستورالعمل صدور مجوز و ساماندهی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در قم از بسیاری از استان‌های دیگر دیر‌تر اجرایی شده است.
وی از تقاضای ۱۱ مؤسسه برای دریافت مجوز به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد و بیان کرد: تقاضای هشت مؤسسه واجد شرایط مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که پس از امتیازدهی برای دو مرکز مجوز فعالیت صادر شد.
وی با بیان اینکه با اعلام اینکه تا پایان سال سه مرکز دیگر به چرخه موسسات کارآفرینی اضافه خواهند شد، گفت: وجود رقابت میان مراکز مشاوره کارآفرینی موجب رونق و بالا رفتن کیفیت طرح‌های اقتصادی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موسسه کارآفرینی آوان از گروهی هدفدار و حرفه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: توسعه بازاریابی و نحوه فروش محصولات تولیدی یکی از برنامه‌هایی است که از طریق موسسات و مراکز کارآفرینی پیگیری خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com