0  |  0

شرکت های دانش بنیان گزینه ای برای واگذاری برخی تصدی گری ها

شرکت های دانش بنیان گزینه ای برای واگذاری برخی تصدی گری ها

محمدرضا تابش  در سمینار آشنایی با مبانی قانونی دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی اردکان و میبد با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان با هدف هم افزایی علم و ثروت ، توسعه اقتصاد دانش محور و کاربردی کردن نتایج پژوهش ها به تصویب رسید گفت: با توجه به شرایط موجود و الزامات قانونی، راهی جز واگذاری برخی از تصدی گری ها نیست و شرکت های دانش بنیان و علم محور، بهترین گزینه برای راهبری این موضوع است.
وی عنوان داشت: بخش مهمی از حمایتهای مالی برای شرکت های دانش بنیان، از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می شود که پیش بینی گردیده بود از زمان تاسیس این قانون در سال 89 و ظرف مدت پنج سال از محل صندووق توسعه توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی مبلغ 30 هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد ولی این اعتبار با تاخیر و از سال 1393 شروع و تا پایان فروردین ماه سالجاری فقط مبلغ 892 میلیارد تومان پرداخت شده است که روند کندی است و امیدوارم با کمک دولت این امر تسریع شود.
عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس به ارائه آماری از وضعیت شرکت های دانش بنیان از جمله وجود 2280شرکت و 1876 طرح معرفی شده به صندوق نواوری با 910 طرح مصوب شده پرداخت و تصریح کرد: برخی چالش ها پیش روی توسعه و ارتقای جایگاه شرکت های دانش بنیان وجود دارد که عدم گزارش دهی مستمر قانون مصوب شده به مجلس، تداخل اختیارات و وظایف متولیان قانون ، تدوین نشدن برخی دستورالعمل های لازم، اجرا نشدن صحیح اولویت این شرکت ها در مناقصات و عدم تامین منابع مالی صندوق نواوری و شکوفایی از جمله این موارد است.
وی اظهار داشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان شدن اقتصاد و رشد اشتغال پایدار غیر وابسته به نفت؛ با حمایت از این شرکت ها امکان پذیر است و باید به این مهم توجه ویژه ای شود.
عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان در بخش های صنعت و تجارت و بازرگانی گفت: بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی با میدان دادن به بخش تحقیق و توسعه و اجرای مدیریت فناورانه قابل رفع است.
تابش برگزاری چنین سمینارهایی برای آشنایی واحدهای صنعتی با روند دانش بنیان شدن و حمایت های قانونی و مالی بعدی را بسیار خوب توصیف کرد و آن را باعث تشویق و ترغیب مدیران صنعتی دانست.
سمینار آشنایی با مبانی قانونی دانش بنیان شده واحدهای صنعتی با حضور مدیران واحدهای صنعتی اردکان و میبد در فرمانداری اردکان برگزار شد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com