0  |  0

صدور مجوز ورود موقت کالا برای شرکت‌های دانش‌بنیان

صدور مجوز ورود موقت کالا برای شرکت‌های دانش‌بنیان

سیدمحمد صاحبکار سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اعطای مجوز ورود موقت برای پردازش کالاهای وارداتی به شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند در راستای تولید کالاهای دانش بنیان صادراتی خود، از مجوز ورود موقت برای پردازش استفاده نمایند. با استفاده از این مجوز، مواد اولیه، کالاها و قطعاتی که با هدف تولید محصولات دانش بنیان صادراتی در شرکتهای دانش بنیان وارد می شوند، از پرداخت حقوق ورودی معاف خواهند بود.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان افزود: درخواست های شرکتهای دانش بنیان برای صدور این مجوز، باید به دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ارسال شود و پس از انجام ارزیابی های لازم و تطبیق با زیرساخت های شرکت و ظرفیت تولید آن، نتیجه به گمرک منعکس می شود.
صاحبکار اضافه کرد: علاوه بر مدارک درخواستی مربوط به کالاهای وارداتی برای پردازش، اطلاعات و مستندات مربوط به کالای نهایی که شرکت ها قصد صادرات آن را دارند نیز باید به دبیرخانه کارگروه در معاونت علمی و فناوری ارسال شود تا اقلام وارداتی موردنظر، با فعالیتهای دانش بنیان شرکت تطبیق داده شود.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: درخواست شرکتها برای استفاده از این مجوز حتما باید با ظرفیت تولید و توانایی شرکت متناسب باشد و توانایی صادرات پس از پردازش نیز محرز باشد. در غیر این صورت امکان استفاده از این مجوز برای شرکت های دانش بنیان وجود نخواهد داشت.
سرپرست امور شرکتهای دانش بنیان گفت: توصیه می شود این اطلاعات و مستندات، قبل از ورود کالا به کشور و تنظیم اظهارنامه گمرکی برای دبیرخانه کارگروه ارسال شود تا از معطل شدن کالای شرکت در گمرک ها جلوگیری شود.
اطلاعات تکمیلی در سامانه www.daneshbonyan.ir ذیل بخش معافیت های گمرکی (بخش ورود موقت) قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com