0  |  10

دردسرکاه ها در بوم ارزش پیشنهادی

دردسرکاه ها در بوم ارزش پیشنهادی

دردسرکاه ها توصیف می کنند که دقیقا چگونه محصولات و خدماتتان دردسرهای خاصی از مشتری را برطرف می کنند. در واقع به طور صریح نشان می دهند که چگونه قصد دارید برخی از چیزهایی را که مشتری را قبل ، درحین و بعد از انجام کار آزار می دهد یا مانع از انجام کار می شود حذف کنید یا کاهش دهید .
ارزش های پیشنهادی عالی بر دردسر هایی متمرکزند که برای مشتری مهم است و به طور خاص دردسر های شدیدی است . نیازی نیست که برای هر دردسری که در پروفایل مشتری شناسایی کرده اید ، دردسر کاه نیز پیدا کنید . هیچ ارزش پیشنهادی نمی تواند این کار را بکند . ارزش های پیشنهادی عالی اغلب بر تعداد اندکی از دردسر هایی متمرکز می شوند که به خوبی از پس کاهش شدتشان بر می آیند .
فهرست سوالات محرک زیر به شما کمک می کند تا در مورد راه هایی که محصولات و خدماتتان ممکن است دردسر مشتریان را کاهش دهد فکر کنید .

از خود بپرسید : آیا محصولات وخدماتتان می تواند ...

• باعث صرفه جویی شود؟ در زمان ، پول یا تلاش .
• باعث احساس بهتر مشتریان شود؟ با از بین بردن یأس، آزردگی و هر چیزی که برای مشتریان سر درد آور است .
• راهکارهایی را که عملکرد خوبی ندارند اصلاح کند ؟ از طریق معرفی ویژگی های جدید ، عملکرد بهتر یا کیفیت بیشتر .
• باعث پایان سختی ها و چالش های پیش روی مشتریان شود؟ از طریق آسان کردن یا حذف موانع .
• باعث از بین رفتن آن دسته از پیامدهای منفی اجتماعی شود که مشتریان با آن مواجه هستند یا از آن می ترسند ؟ بر حسب از دست دادن وجهه و قدرت ، اعتماد یا جایگاه اجتماعی .
• باعث حذف ریسک هایی شود که مشتریان از آن می ترسند ؟ ریسک های مالی ، اجتماعی و فنی یا چیزهای که ممکن است غلط از آب درآید .
• به مشتریانتان کمک کند شب ها بهتر بخوابند؟ از طریق پرداختن به مسائل مهم ، کم کردن دغدغه ها یا از بین بردن نگرانی ها .
• باعث کم شدن یا ریشه کن کردن خطاهای رایجی شود که مشتریان مرتکبش می شوند ؟ از طریق کمک در به کار بردن راهکار به شیوه ای درست .
• باعث حذف موانعی شود که نمی گذارند مشتریان پذیرای ارزش های پیشنهادی باشند ؟ با منحنی یادگیری مسطح تر ، کمتر کردن هزینه های سرمایه گذاری اولیه یا از بین بردن این هزینه ها یا از بین بردن موانع دیگری که مانع از پذیرش ارزش پیشنهادیتان می شود.

اهمیت

ارزش دردسرکاه برای مشتری ممکن است کم یا زیاد باشد. بین دردسر کاه های ضروری و آنهایی که داشتنشان خوب است تفاوت قائل شوید . اولی موضوعات حاد را اغلب به صورت بنیادی کاهش می دهد و ارزش زیادی ایجاد می کند. دومی صرفا دردسر های متوسط را کاهش می دهد.

 

برگرفته از کتاب طراحی ارزش پیشنهادی، انتشارات آریانا قلم 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com