0  |  0

تلاش برای شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی جوانان

تلاش برای شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌های استان را برای کارآفرینی جوانان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی شناسایی کنیم گفت: معرفی توانمندی‌های استان در زمینه گردشگری به سایر بخش‌های کشور از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است در این جهت سازمان‌های مردم نهاد جوانان اقدامات خوبی می‌توانند انجام ‌دهند.
علیرضا کلانتری افزود: تلاش می‌کنیم در سال جاری در زمینه گام برداشتن در جهت عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم؛ به عنوان نمونه خیلی از افراد به مرزها به عنوان یک تهدید می‌نگرند در حالی که یک فرصت است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان سیستان و بلوچستان افزود: هر سمنی در سال جاری موظف شده طرحی در حوزه کاری خود در زمینه گردشگری ارائه کند، به عنوان مثال یکی از سمن‌های علمی پژوهشی قرار است همایشی ملی در بهمن ماه در حوزه گردشگری برگزار کند و پیش‌بینی می‌شود حدود 400 مقاله به این جشنواره ارائه ‌شود.
وی اسطوره‌سازی و الگوسازی در زمینه کارآفرینی را یکی دیگر از برنامه‌ها برای توسعه کارآفرینی ذکر و اظهارکرد: برخی افراد موفق استان بنا به دلایلی از سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده‌اند. قصد داریم برای آنان برنامه‌هایی را برگزار کنیم و تا حد امکان آن‌ها را به استان بازگردانیم یا بخشی از سرمایه‌هایشان را در استان برای جوانان مورد استفاده یا از آنان بخواهیم بخشی از تجربه‌های خود را به عنوان کارآفرین موفق در اختیار ما قرار دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه کارآفرینی 6 ماهه دوم به نتیجه می‌رسد،گفت: ما با صندوق کارآفرینی امید نشست‌های خوبی داشته‌ایم. قرار است این صندوق در زمینه اعطای وام در حوزه کارآفرینی به جوانان فعالیت کند. بر اساس لیست ارائه شده از سوی این صندوق به 14 نفر وام داده‌اند و جوانان با دریافت این وام‌ها در زمینه کارآفرینی به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند. به عنوان نمونه یکی از جوانان در حوزه سفال کارآفرینی می‌کند و علاوه بر استان سیستان و بلوچستان در یزد و اصفهان و تهران هم نمایندگی دارد.
کلانتری در پایان اظهارکرد:‌ با بسیج سازندگی در سپاه نشست‌های خوبی داشتیم و قرار است از اعتبار 23 میلیارد تومانی خود بخشی را برای حمایت از طرح‌های کارآفرینی سمن‌ها اختصاص دهند. کارآفرینی در زمینه دام و طیور نیز باعث تحول اقتصاد محلی شده و کمک به ماندگاری مردم در استان شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com