0  |  0

برخی فارغ‌التحصیلان نمی‌دانند از کجا کسب و کار را آغاز کنند

برخی فارغ‌التحصیلان نمی‌دانند از کجا کسب و کار را آغاز کنند

مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌دانند از کجا کسب و کار را آغاز کنند.
"عباس صمدی" در نخستین سمینار تخصصی کارآفرینی درحوزه تعاون در جهاددانشگاهی همدان، اظهار کرد: باید بدانیم کارآفرینی ایجاد شغل نیست به طوریکه در ادبیات کارآفرینی، کارآفرین کسی است که ایده‌ای خلاقانه را به یک محصول تبدیل کرده و وارد بازار کند.
وی ادامه داد: در ذات کارآفرینی، ایده و خلاقیت نهفته است به طوریکه بنیان اولیه کار ایده بوده و یک ایده خوب 50 درصد کار محسوب می‌شود.
صمدی با بیان اینکه محققان زیادی نیاز را به ایده‌های راه یافته به ذهنشان مرتبط ساخته‌اند، اضافه کرد: سهم و ارزش لوازم جانبی موبایل در کشور حدود 70 میلیارد تومان است و روز به روز می‌توان در آن تنوعات بیشتری ایجاد کرد بنابراین یکی از منابعی که می‌توانیم درباره آن فکر کنیم و ایده دهیم، نیازهای روزانه است.
نیاز، در فرد خلاقیت ایجاد می‌کند
وی با بیان اینکه نیاز، در فرد خلاقیت ایجاد می‌کند، یادآور شد: بسیار از افراد به سادگی از جلوی خیلی چیزها عبور کرده و به آن به عنوان یک فرصت نگاه نمی‌کنند در حالیکه در هر چیزی یک فرصت وجود دارد و باید آن را پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی این نیست که بر روی کارخانه‌ای 10 میلیاردی سرمایه‌گذاری کرد، گاهی‌ ایده بسیار کوچک‌تر از این‌گونه موارد است، افزود: زمانی‌که سخن از کارآفرینی به میان می‌آید افراد دم از بی‌پولی می‌زنند در حالیکه نباید دنبال انجام اموری با سرمایه‌های کلان رفت.
صمدی به یکی از ظرفیت‌های همدان در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد که می‌توان روی آن کار کرد چرا که صنعت آن در استان موجود نیست.
وی افزود: بنابراین نخستین چیزی که کارآفرین نیاز دارد، ایده خوب است اما اگر ایده تکراری باشد باید به دنبال تمایز آن گشت که این امر نیازمند خلاقیت است در این صورت موفق می‌شوید پس باید فکر کرد می‌توان کاری مشابه اما متمایز انجام داد.
توانستن فقط به لفظ نیست
مدیر بورس منطقه‌ای همدان یادآور شد: به طور حتم یکی از عوامل موفقیت تلاش و کوشش است، آدم موفق، در هر جای دنیا موفق است چرا که موفقیت از او می‌جوشد بنابراین توانستن فقط به لفظ نیست بلکه باید حرکتی کرده و ذهنیتی داشت.
صمدی افزود: یکی از ویژگی افراد کارآفرین داشتن هدف و انرژی فراوان است اما متاسفانه از برخی افراد بوی مرگ به مشام می‌رسد و این موضوع انگیزه را از کارآفرین می‌گیرد.
کار آفرینی حوزه ریسک‌پذیری است
وی بیان کرد: کارآفرینی حوزه ریسک‌پذیری است بنابراین باید ریسک معقولانه و هماهنگ با سرمایه باشد و با آغاز از کاری کوچک برنامه‌ای 10 ساله را در پیش گرفت.
وی اضافه کرد: بیشتر افراد ناموفق چندین بار ناموفق بوده‌اند در واقع بازار حوزه‌ای نیست که می‌گویند در آن موفق می‌شوید، به هیچ کس تضمین موفقیت نمی‌دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com