0  |  0

حضور شرکت‌های دانش بنیان در فرابورس ایران

حضور شرکت‌های دانش بنیان در فرابورس ایران

امیر هامونی امروز در حاشیه نشست تخصصی تعامل شرکت های دانش بنیان با شرکت فرابورس ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای حضور شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در فرابورس حداقل هایی وجود دارد.
وی ادامه داد: حسابرسی صورت مالی این شرکت ها توسط حسابرس معتمد سازمان بورس ایران یکی از ضروریاتی به شمار می رود که باید اجرایی شود تا در نهایت شرکت ها بتوانند در فرابورس حضور داشته باشند.
مدیرعامل فرابورس ایران افزود: برای ورود این شرکت ها به فرابورس لازم است یک بازرس مستقل، تحت نظارت سازمان بورس ایران حساب های شرکت را ارزیابی کند و به هیات مدیره، سهامداران و مجمع گزارش دهد؛ این الزامی برای حضور شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در فرابورس ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط قدیمی برای حضور در فرابورس تسهیل شده است، گفت: دیگر لازم نیست که شرکت ها سه سال سابقه فعالیت یا سه سال سودآوری داشته باشند حتی اگر شرکتی زیان آور هم باشد می تواند در فرابورس حضور داشته باشد.
هامونی ادامه داد: همچنین لازم است شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان چشم انداز مثبتی را در قالب یک گزارش به سازمان بورس ارائه کند؛ مشاور و هیات مدیره باید این گزارش را تایید کنند و قبل از کشف قیمت طی یک جلسه اطلاعات شرکت را برای عموم مردم منتشر کنند.
وی ادامه داد: در این صورت سرمایه گذاران و کارگزاران می توانند سهام شرکت را قیمت گذاری کنند.
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه مکانیزم بازار عرضه و تقاضاست، گفت: شرکتی که اطلاعات واقعی را ارائه کرده باشد می تواند بر اساس آن سهم خود را تقاضا کند.
هامونی تاکید کرد: حضور این شرکت ها فرصت خوبی است برای اینکه سرمایه گذاران و حرفه ای های بازار به شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان ورود پیدا کنند تا این شرکت ها از نظر مالی و بازدهی تامین شوند.
وی تاکید کرد: مقررات حضور شرکت ها در فرابورس از اسفند ماه در سازمان بورس به تصویب رسیده و هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار داشت: شرکت های متقاضی می توانند بر اساس این قانون در تابلوی ویژه ای تحت عنوان SME که به تازگی راه اندازی شده، شرکت کنند تا بخش ویژه ای برای بازار آنها توسط این تابلو فراهم شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com