0  |  0

آئین‌نامه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

آئین‌نامه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

وحید احمدی صبح امروز در دیدار با جمعی از اساتید و دانشگاهیان استان اردبیل اظهار داشت: یکی از موضوعات و چالش‌های جدی دانشگاه‌ها مشکل کمبود تجهیزات دانشگاهی است و در سال‌های گذشته متأسفانه ارز متمرکزی برای خرید تجهیزات به دانشگاه‌های کشور تعلق نگرفته و خریدهای ارزی قابل قبولی نداشتیم که در این رابطه تلاش می‌کنیم یک مبلغی برای خرید این تجهیزات در بودجه کشور اعمال شود.
وی گفت: خوشبختانه در زمینه توجه و تولید محصولات دانش‌بنیان در سطح کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته به طوری که در حال حاضر 38 پارک علم و فناوری و 167مرکز رشد در سطح کشور فعال هستند که در کنار این مجموعه‌ها نزدیک به 4 هزار شرکت هسته فناور نیز در کشور وجود دارد که در این بخش اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در 3 سال گذشته فروش فناوری و عرضه محصولات دانش‌بنیان داشتیم به‌طوری که در سال 93، 25 میلیارد تومان و در سال گذشته، 42 میلیارد تومان فروش کردیم که 85‌میلیون دلار نیز ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان به خارج از کشور در 2 سال گذشته بوده که در این رابطه برای رونق بخشیدن به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، آئین‌نامه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
احمدی تصریح کرد: در سال گذشته بودجه در نظر گرفته شده برای پارک‌های علم و فناوری کشور در حدود 120 میلیارد تومان بود ولی گردش مالی این مجموعه‌ها بیش از 1800 میلیارد تومان بوده است که نشان می‌دهد این فعالیت‌ها ارزش افزوده بالایی دارد.
وی با اشاره به انجام اقدامات برای جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه بیان کرد: برای مقابله با خرید و فروش پایان‌نامه کار مدیریتی و حقوقی خوبی انجام شده و به طور جد در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com