0  |  0

زنان روستایی نیازمند توجه ویژه تری در حوزه کارآفرینی هستند

زنان روستایی نیازمند توجه ویژه تری در حوزه کارآفرینی هستند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان روستایی این استان نیازمند توجه ویژه تر متولیان امر و مدیران اجرایی استان در حوزه کارآفرینی هستند و باید توانمندی های بالقوه اقتصادی این قشر تاثیرگذار را باور داشت.پژمان نیک اقبالی  در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: تحقق چنین امر مهمی منجر به تولید و اشتغالزایی هر چه بیشتر و توسعه همه جانبه روستاهای این استان خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیان کرد: 48 درصد جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد روستایی است و در صورت حمایت شدن می توانند به تحقق هر چه مطلوبتر این شعار مهم کمک بسزایی کنند.
نیک اقبالی اظهار کرد: کارآفرینی نقش ارزنده ای در توسعه و ثبات اقتصادی کشور دارد و به همین دلیل نیز باید در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در روستاهای آن مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: به دلیل کمبود اشتغال در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و فراهم نشدن زیرساخت های اولیه تولید و کارآفرینی در بسیاری از آنها پدیده حاشیه نشینی در اطراف برخی شهرهای این استان در حال گسترش است.
نیک اقبالی ابراز داشت: اشتغال پایدار و درآمد کافی از عوامل موثر برای ماندگاری هر چه بیشتر جمعیت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرهاست.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از راهکارهای مناسب برای تحقق این امور گسترش انواع امکانات در مناطق روستایی است و باید چنین موضوع مهمی نیز همواره در کهگیلویه و بویراحمد مدنظر باشد.
نیک اقبالی گفت: باید از ردیف های اعتباری متمرکز ملی برای توسعه روزافزون روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن زیرساخت های لازم در آنها استفاده بیشتری شود.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد 19 بخش در شهرستان های هشت گانه خود دارد و از هر بخش نیز یک روستا به عنوان پایلوت و نمونه موفق برای توسعه، اشتغال و کارآفرینی مشخص شده است.
نیک اقبالی اظهار کرد: قابلیت های عمده این 19 روستا شامل کشاورزی، شیلات و گردشگری بوده است.
همایش یک روزه کارآفرینی و توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد به همت استانداری این استان و با مشارکت دانشگاه یاسوج برگزار شد.
سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این همایش حضور داشت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com