0  |  0

استان‌مرکزی حائز رتبه اول بهترین فضای محیطی کسب‌وکار شد

استان‌مرکزی حائز رتبه اول بهترین فضای محیطی کسب‌وکار شد

حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه هر ساله ارزیابی و پایش محیط کسب و کار در استان های کشور انجام می پذیرد، اظهار داشت: مطابق با آخرین ارزیابی که در سال۹۴ به انجام رسیده و نتایج آن مشخص شده، استان مرکزی در میان استان های صنعتی کشور رتبه نخست بهترین شرایط محیطی برای فعالان کسب و کار را دارد.
وی افزود: طبق نتایج ارزیابی ذکر شده استان مرکزی با کسب امتیاز ۳۳.۵ در مقایسه با سایر استان های صنعتی کشور و در مقایسه با سال ۹۳ بهبود فضای کسب و کار را داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در رده بندی و ارزیابی کلی که در مورد ۳۱ استان کشور صورت پذیرفته استان مرکزی از نظر فضای کسب و کار حائز رتبه چهارم شده است.
میرزاخانی با اشاره به نام گذاری سال۹۵ تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: یکی از اقداماتی که اقتصاد مقاومتی را تحقق می بخشد و باید در اولویت قرار گیرد زمینه سازی برای رشد سرمایه گذاری در استان و جلب مشارکت بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه تنها مرکز خدمات سرمایه‌گذاری وظیفه جذب سرمایه‌گذار را نداشته و تمامی دستگاه‌‎ها باید در این راستا فعال باشند، گفت: اقداماتی که برای جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود باید به صورت هماهنگ و هدفمند انجام شود تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تاکید کرد: در صورت جذب سرمایه گذار در استان توسط بخش خصوصی، باید مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در جریان باشد تا خدمات لازم به سرمایه‌گذاران ارائه شود.
میرزاخانی گفت: کارکنان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی در تمامی 34 شهرک صنعتی استان حضور پیدا کرده و جلسات توجیهی با فعالان اقتصادی و صاحبان کارگاه‌ها داشته‌اند و در این جلسات از آنها خواسته شده تا اگر سرمایه‌گذاران خارجی مستقیم به این شرکت ها مراجعه کرده و یا در سفرها خارجی با سرمایه‌گذار خارجی قراردادی منعقد کردند با اطلاع مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باشد تا خدمات لازم در این زمینه به طور کامل ارائه شود.
وی بیان داشت: با ظرفیت هایی که استان مرکزی در حوزه فعالیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی دارد زمینه به خوبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم است که قطعا رشد درآمدها و بهبود فضای کسب و کار در استان و کشور و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: استان مرکزی طی روزهای اخیر میزبان کنسرسیوم همکاری گسترش ظرفیت های گردشگری بود که در این نشست زمینه های همکاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و دستگاه های اجرایی مرتبط با این کنسرسیوم بررسی و ارزیابی شد.
میرزاخانی تصریح کرد: این کنسرسیوم تاکنون در کشور در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی مراکز خدماتی، توسعه گردشگری و پروژه های بزرگی از این قبیل فعالیت هایی داشته اند و طی این نشست شرایط فعالیت آنها در استان مرکزی نیز بررسی و ارزیابی شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com