1  |  3

7 ویژگی یک مدیر مالی کارآزموده

7 ویژگی یک مدیر مالی کارآزموده

داشتن عملکرد خوب در کار خود، با اینکه مدیری عالی باشید، کاملاً متفاوت است. مشکل اینجاست که افراد زیادی به شکل آزاردهنده‌ای عادت دارند از عملکرد عالی خود در شغل فعلی تعریف کنند و دلایل زیادی مبنی بر اینکه گزینه مناسبی جهت تصدی سمت مدیریت هستند، بیاورند. در صورتی که این عادت درستی نیست.

اینکه بهترین تحلیل‌گر باشید، خیلی خوب است؛ اما آیا این موضوع دلیلی بر شایستگی شما در شغل مدیریت صندوق است؟ آیا اگر بهترین و نیرومندترین کارگزار در صنعت خود باشید، به این معناست که کلیه مهارت‌های و ویژگی‌های شخصی مورد نیاز برای مدیریت کل کارگزاران یا تحلیل‌گران سرمایه‌گذاری را دارا هستید؟ پاسخ شاید مثبت و یا شاید منفی باشد.

اگر می‌خواهید یک مدیر مالی خوب باشید، باید مثل یک مدیر فکر و رفتار کنید. ابتدا لازم است بدانید یک مدیر خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه کسانی در حوزه مالی برتری دارند.

در ادامه به 7 مورد از ویژگی‌هایی که یک مدیر مالی خوب باید داشته باشد، اشاره شده است:

1- توانایی مدیریت و پشتیبانی از کارکنان با تسهیلات مستمر حرفه‌ای

2- استعداد و توانایی ایجاد انگیزه در کارکنان

3- توانایی ایجاد و حفظ ارتباط قوی کاری با مشتریان

4- اعتماد به نفس اتخاذ تصمیم‌های مربوط به سرمایه‌گذاری

5- داشتن تجربه کافی کاری در مورد کل صنعت مالی

6- ارتباط قانع کننده و مطمئن، قادر به تعامل یکسان با همکاران ارشد در سراسر سازمان و مشتریان

7- جرات و مقاومت آمیخته با استراتژی و دیپلماسی

مدیران مالی خوب

در خلال مدتی که باید در کار فعلی خود ماهر باشید، باید درک درستی از سایر حوزه‌ها و نقش‌های دیگران نیز داشته باشید. به همین اندازه، توانایی نظارت بر پروژه‌های مختلف به طور هم زمان نیز، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین ضروری است که توانایی مدیریت موثر زمان، حفظ خونسردی و اولویت‌بندی کارها را داشته باشید.

صداقت و شفافیت برای کارکنان بسیار حیاتی است. اینکه بدانند دقیقاً از آن‌ها چه انتظاری دارید و شما از توانایی‌ها و دست آوردهای آنها مطلع هستید، در این شرایط یک تیم با انگیزه و متعهد در اختیار دارید که از کار کردن برای شما خوشحال هستند. توجه داشته باشید که این شرایط، نیمی از برد در جنگ رقابت محسوب می‌شود. 

دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com