0  |  0

44 هزار میلیارد از بدهی بانکها به بانک مرکزی تسویه شد

44 هزار میلیارد از بدهی بانکها به بانک مرکزی تسویه شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، بدهی بانکها به بانک مرکزی به عنوان یکی از عوامل فزاینده پایه پولی در سال گذشته بیش از 25 هزار میلیارد تومان افزوده شد و به 85 هزار میلیارد تومان رسید. بدهی بالایی که به اذعان پیمان قربانی -معاون اقتصادی بانک مرکزی- بخشی از آن ناشی از اقدامات تنبیهی بانک مرکزی در برخورد با تخلفات برخی بانکها بود.

در حالی افزایش بدهی بانکها به بانک مرکزی به یکی از معضلات شبکه بانکی تبدیل شد و مورد انتقاد کارشناسان و حتی مدیران کابینه قرار گرفت که تزازنامه بانکها نشان می‌دهد در سال جاری این اوضاع تاحدی بهبود یافته و بخشی از این بدهی تسویه شده است. به طوری که مانده بدهی بانک‌های غیردولتی که در سال گذشته و در پی برنامه‌ های نظارتی بانک مرکزی افزایش یافته بود در سه ماهه ابتدایی سال جاری به بیش از 11 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

بر این اساس شواهد نشان می‌دهد که بدهی 85 هزار میلیارد تومانی بانکها به بانک مرکزی در پایان سال 1393 به 80 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.با این وجود همانطور که معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد بعد از اصلاح رویه بانک‌های خصوصی و برداشته شدن محدودیت آنها مجدد وضعیت به حالت قبل برگشته است، اما به هرحال اگر در آینده هم قرار باشد تنبیه انضباطی انجام شود ممکن است بدهی بانک‌ها را افزایش دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com