0  |  0

چند روش برای حرکت مستقیم به سمت موفقیت‌های مالی

چند روش برای حرکت مستقیم به سمت موفقیت‌های مالی

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اشکال نفوذ و قدرت مالی، روابط با اشخاص است. شناختن افراد مناسب و شناخته شده بودن توسط آنها می‌تواند بسیاری از درها را به روی شما بگشاید و جایگزین سال‌ها کار سخت و طاقت‌فرسا باشد. کیفیت و کمیت ارتباط‌های شما بیش از هر عامل دیگر در موفقیت شما مؤثر است.
با اشخاص مناسب دیدار کنید
در ادامه به سه اقدامی اشاره می‌شود که با انجام آنها می‌توانید روابط‌تان را گسترش دهید. اقدام نخست این که فهرست ۲۵ نفر از کسانی را که تصور می‌کنید رابطه با آنها بیشترین فایده را برای شما دارد تهیه کنید. برنامه‌ای تهیه کنید تا طی دوازده آینده با تک‌تک آنها دیدار کنید. سپس فهرستی شامل ۲۵ نفر دیگر تهیه نمائید و همان برنامه را برای این دسته نیز ادامه دهید. برنامه‌ای برای برقراری ارتباط‌های شخصی تهیه کنید فهرستی از مدیران شرکت‌های بزرگ که دیدار و ارتباط با آنها بیشترین فایده را برای شما دارد تهیه کنید. در فهرست شما نام رؤسای سازمان‌های دولتی، نمایندگان مجلس، شهردار و... می‌تواند وجود داشته باشد. فهرستی از تمام افراد مهم و مفید را تهیه کرده و سپس برنامه‌ای برای مقالات با ایشان تهیه کنید. عامل بعدی استفاده از هر فرصت است. در همایش‌ها و گردهمائی‌های تجاری شرکت کنید. خود را منزوی نکنید. برای خدمت در یکی از پست‌های کلیدی یک کمیته کاری، داوطلب شوید. همین اقدام تأثیری بیش از سال‌ها کار در انزوا و بدون وجود ارتباط با افراد مناسبی در پی خواهد داشت. سومین اقدام حضور و شرکت در فعالیت‌های سازمان‌های خدمات‌رسانی محل سکونت و شهر خود است. معمولاً مفیدترین و مهم‌ترین اشخاص که شما باید بشناسید و آنها نیز باید شما را بشناسند در چنین سازمان‌هائی حضور دارند. کار را با فعالیت داوطلبانه در انجمن‌های شهر خود شروع کنید. کیفیت ارتباط‌هائی که در آن اماکن می‌توانید برقرار کنید شما را متعجب خواهد کرد. راه دیگر رشد مالی، خلاقیت است. به یاد داشته باشید که گاه یک ایده جدید، تمام چیزی است که برای موفقیت عظیم مالی نیاز دارید. هر کس اگر به اندازه کافی جستجو کند می‌تواند به ایده‌ها و راه‌حل‌های خلاقیت‌آمیز دست پیدا کند. تمام موفقیت‌های بزرگ با یک ایده مناسب و خلاق آغاز می‌شود.
نیروئی مؤثر باشید
یکی از اشکال مؤثر موفقیت‌های مالی، داشتن عادات کاری خوب است. عادت کاری خوب، تأثیری فوق‌العاده به همراه دارد. در تحقیقی که اخیراً صورت گرفت، ۱۰۴ مدیر ارشد، همگی اعتقاد داشتند توانائی تعیین اولویت‌ها و سپس انجام سریع کارها، دو ویژگی اصلی ارتقاء و رشد مالی است. عادات کاری خوب، سریع‌تر و بیشتر از هر عامل دیگر توجه شما را به افراد مهم و تأثیرگذار در زندگی و شغل‌تان معطوف می‌کند. در تحلیل نهائی، شما همیشه برمبنای نتایج فعالیت‌هائی که می‌کنید، حقوق می‌گیرید. اگر به این ویژگی مشهور شوید که کارها را انجام می‌دهید، همین شهرت زمینه ارتقاء و رشد مالی شما را فراهم خواهد کرد.
چند اقدام عملی
۱. در فعالیت‌های اجتماعی، تجاری و مردمی در شهر خود مشارکت کنید. هنگامی‌که وارد این مراکز شدید آمادگی خود را برای فعالیت در کمیته‌های کاری آن اعلام کنید. با این کار افرادی که می‌توانند به ارتقاء و رشد سریع شما کمک کنند، متوجه حضورتان خواهند شد و سریع‌تر از هر روش دیگر با این کار به موفقیت می‌رسید.
۲. عادات کاری بی‌عیب و مناسب کسب کنید. خوش قول باشید و کارها را طبق برنامه عمل کنید. همیشه انرژی خود را روی مهم‌ترین کارها که از اولویت بالا برخوردارند متمرکز کنید چه مایل به انجام آن باشید چه نباشید و ترتیبی دهید که فعالیت‌هایتان برای سازمان‌تان مفید باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ویستا نیوز
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com