0  |  0

قانون خروج غیرتورمی از رکود مشکل تولیدکنندگان را رفع می‌کند

قانون خروج غیرتورمی از رکود مشکل تولیدکنندگان را رفع می‌کند

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند کند اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، اظهارداشت: قوانین مصوب شده برای رفع موانع تولید که هدف آن خروج از رکود بود هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: آنقدر نظام بروکراسی پیچیده‌ای در دولت وجود دارد که در عمل اجرای هر بسته‌ای را با مشکل مواجه می‌کند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رتبه ایران در بین کشورهای جهان از نظر فضای کسب وکار 132 است، گفت: این رتبه نشان می‌دهد فضای کسب و کار در کشور بسیار نامناسب است و برای خروج از رکود باید فضای کسب و کار را تسهیل و بروکراسی را کاهش داد.

وی با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر بر راه‌اندازی سیستم پنجره واحد در گمرک، تصریح کرد: با وجود تاکید این دو قانون هنوز پنجره واحد به مرحله اجرا نرسیده است.

ثروتی ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان گرفتار پیچ و خم اداری و موانع متعدد تولید دست به گریبان هستند.

به گفته وی مشکلات تولیدکنندگان ناشی از اجرایی نشده قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با مسئولان دولت روند اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در مجلس بررسی شده است، اظهارداشت: مذاکرات زیادی داشتیم اما اگر نظام بروکراسی درست نشود، با جلسه و مذاکره و استیضاح کاری انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص برنامه جدید دولت برای خروج از رکود، گفت: کاهش نرخ سپرده قانونی و تزریق نقدینگی به بانک‌ها اقدام خوبی است اما نمی‌تواند مشکلات تولید را برطرف کند؛ اولویت اصلی برای کمک به تولید، اجرای کامل قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com