0  |  0

طرح جدید دولت برای خروج از رکود تا پایان هفته جاری ابلاغ می‌شود

طرح جدید دولت برای خروج از رکود تا پایان هفته جاری ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای بخشی از طرح دولت در خصوص خروج از رکود و ایجاد تحرک جدید در بخش اقتصاد و تولید بر عهده بانک مرکزی است، افزود: این بخش در قالب سیاستهای پولی توسط بانک مرکزی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همه محورهای مورد تاکید در این طرح بر روی یک موضوع متمرکز شده که در راستای رفع کمبود نقدینگی و اقداماتی که منجر به کاهش سود بانکی شود، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالابردن قدرت خرید در جامعه از رویکردهای مهم این طرح است، افزود: بالابردن قدرت خرید جامعه از طریق صدور کارت خرید کالاهای ایرانی است، کالاهایی که ساخت داخل و با دوام و مصرفی باشند. وی افزود: در حال حاضر تنها دو موسسه مالی اعتباری با نام ائمه فعال هستند، از میان مؤسسه های دارای مجوز، هیچ موسسه ای با نام ائمه فعال نیست.

وی ادامه داد: موسسه ثامن الحجج که از اسم ائمه استفاده می کند مجوز ندارد که امیدواریم با توجه به پیگیری های صورت گرفته، مشکلات این موسسه برطرف شود.

سیف گفت: موسسه مالی و اعتباری ثامن نیز در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز و موافقت اصولی است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه از رصد ویژه در خصوص فعالیت های موسسات مالی غیردولتی در کشور خبر داد و افزود: مردم به موسسات و بانک های مالی غیر مجاز اعتماد نکنند.

سیف ادامه داد: لیست و مشخصات بانکها و موسسات غیر مجاز در سایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به سپرده گذاری در بانکهای مجاز مورد تائید بانک مرکزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خطر سپرده گذاری در بانکها و موسسات غیر مجاز، از دست دادن تمامی سرمایه یک فرد است، افزود: مردم باید همیشه آگاه و مطلع باشند که سرمایه گذاری ها در موسساتی باشد که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند و به این امر توجه کنند که سپرده گذاری در موسسات غیر مجاز خطر دارد و باید تبعات آن را قبول کنند.

وی در ادامه از واگذاری موسسه میزان به بانک صادرات خبر داد و افزود: در حال حاضر بانک صادرات مسئولیت موسسه میزان را بر عهده گرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com