0  |  0

وام 25 میلیونی را نباید به خودروهای چینی می‌دادند

وام 25 میلیونی را نباید به خودروهای چینی می‌دادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلام محمد زارعی با بیان اینکه صنعت خودروسازی داخلی نیازمند چاره اندیشی است گفت: با تشکیل  کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان با انباشت  خودروهای تولیدی مواجه  شدند و اجرای این طرح ، چاره  اندیشی دولت برای حل این مشکل بود اما این  راه حل، مقطعی است و منطقی ، قطعی و بنیادی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 سال سابقه  تولید خودرو در کشور وجود دارد  افزود: در طول این سالها می توانستیم موفق باشیم و بازارهای اطراف را هم تامین کنیم.

زارعی گفت : پائین بودن کیفیت خودرو از مهمترین علت های موفق نبودن  این صنعت است و این عامل ، منتهی به  واکنش مردم شد .وی افزود : استقبال مردم از این تسهیلات نشان می دهد  که این طرح  ها  می تواند نوعی راه حل باشد اما  باید  شیوه  اجرای آن بهتر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه  کیفیت خودروهای تولیدی  پائین است گفت : اگر پائین بودن کیفیت خودرو اصلاح و قیمت ها واقعی می شد، این اتفاقات رخ نمی افتاد.

وی افزود: پرداخت این وام  مزیت ها و  معایبی دارد که یکی از معایب این وام را مشمول شدن خودروهای چینی می دانم زیرا خودروهای چینی نباید مشمول این  وام می شدند.

زارعی گفت:  به شدت مخالف  ورود خودروهای چینی هستم زیرا  جا را برای  خودروهای داخلی تنگ  می کند .عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود :  باید کیفیت و خدمات  پس از فروش خودروهای داخلی ارتقاء یابد.

زارعی گفت: برای اجرای این طرح با  مجلس شورای اسلامی مشورتی نشد اما دولت در بسته حمایتی خود این موضوع را دیده بود و خودش راسا اقدام کرد.

وی در پایان گفت : با تجربیاتی که از اجرای این طرح به دست آوردیم وبا بررسی های دقیق تر،  می توانیم این طرح را با رویکرد وشیوه های اصولی تر ادامه دهیم .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com