0  |  0

بازار مسکن در سال 95 به کدام سمت می رود؟

بازار مسکن در سال 95 به کدام سمت می رود؟

هر چند بازار خودرو با رشد عرضه در روزهای اخیر روبه‌رو شده اما بازار مسکن، مهم‌ترین کالایی که در سبد خانوار‌های ایرانی خودنمایی می‌کند، این روزها در جهتی معکوس با افزایش تقاضا روبه‌روست.  بررسی‌های میدانی خبرنگار «اعتماد» نشان می‌دهد در روزهای اخیر مراجعه برای یافتن واحد مسکونی از سوی شهروندان در شهر تهران و به گفته برخی فعالان بازار در شهرهای بزرگ افزایش یافته است چرا که بسیاری معتقدند اجرایی شدن برجام در ماه‌های آینده می‌تواند رونق بازار مسکن را سبب شود.

بازار مسکن نیز چند سالی است با رکودی سخت و سنگین روبه‌روست و همین امر سبب کوچ سرمایه‌ها از این صنعت و کاهش ساخت و سازها به شکلی محسوس شده است. بیت‌الله ستاریان با استناد به همین آمار پیش‌بینی می‌کند قیمت مسکن می‌تواند در سال‌های پیش‌رو به دلیل کمبود عرضه افزایش یابد.  دولت در دو سال اخیر طرح‌های متعدد و متنوعی را دربازار مسکن به مرحله اجرا گذاشته است. افزایش سقف وام مسکن از یک سو و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری مسکن برای تجهیز مالی خریداران با استفاده از سپرده‌گذاری از سوی دیگر از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این عرصه تلقی می‌شود.

سیف، یکی از مشاوران املاک در منطقه گلبرگ در خصوص تغییرات بازار در یک هفته گذشته گفت: در این منطقه مراجعه برای خرید مسکن افزایش یافته است البته بیشتر متقاضیان درصدد خرید خانه‌های وام‌دار، کوچک و همچنین دارای مستاجر هستند. همه این مولفه‌ها نشان می‌دهد افراد به فکر آن هستند که سرمایه اندک‌شان را به مسکن تبدیل کنند تا در صورت افزایش قیمت ناگهانی زیان چندانی را تحمل نکنند.

او گفت: خانه‌های ٣٠ متری تا ۶٠ متری این روزها مشتریان زیادی دارد.  همچنین یک مشاور املاک در منطقه پیروزی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار «اعتماد» درباره وضعیت بازار گفت: این روزها از هر ١٠ مراجعه‌کننده حداقل یک نفر دست به خرید قطعی می‌زند و فکر می‌کنم در سه ماه آینده تعداد معاملات افزایش محسوس داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه ماه‌های پایانی سال غالبا ماه‌های فروکش کردن تقاضای خرید مسکن است، گفت: وضعیت نشان می‌دهد بازار پس از لغو تحریم ها امیدوار‌تر از قبل است و بسیاری از مشتریان با خوش‌بینی به آینده دست به خرید می‌زنند.

ناصری، یک مشاور املاک نیز در منطقه ظفر گفت: در این منطقه شرایط چندان تغییر نکرده است. خانه‌های کوچک همچنان مشتریان بیشتری را دارد و آنگونه که همکاران می‌گویند تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی با قیمت‌های تا چهار میلیون تومان در هر متر این روزها بالاتر از دیگر واحدهای مسکونی است. وی نیز پیش‌بینی کرد رکود در بازار مسکن در سال آینده به شکل ملموسی کاهش یابد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: عالم اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com