0  |  0

ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده می گیرد

ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده می گیرد

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طرف ایرانی به تعهدات خود در زمینه همکاری های انرژی با پاکستان عمل کرده و عمل خواهد کرد، تاکید کرد: اعلام می کنم که ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  ایرنا، 'حسن روحانی' در دومین روز از سفر خود به پاکستان و طی سخنرانی در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان اظهار داشت: ما تقریبا گاز را به مرز پاکستان رسانده ایم و آماده ایم تا این همکاری را توسعه بدهیم و مردم پاکستان مطمئن باشند که ایران به عنوان یک شریک راهبردی برای این ملت، همواره در زمینه نفت، گاز و برق از همه توان خود برای تامین خواسته های مردم پاکستان بهره خواهد برد.

این سخنان روحانی در حضور 'محمدنواز شریف' نخست وزیر پاکستان، جمعی از اعضای کابینه این کشور و صدها نفر از فعالان تجاری و اقتصادی پاکستان موجب تشویق حضار قرار گرفت.

روحانی اظهار داشت: همانطور که امنیت پاکستان را امنیت خود می دانیم اقتصاد، رشد و توسعه این کشور را هم رشد و توسعه خود می دانیم.

وی افزود: رابطه دوسویه میان امنیت و توسعه وجود دارد و اگر ما خواستار امنیت پایدار هستیم، باید خواستار توسعه اقتصادی، رفاه مردم و اشتغال جوانان هم باشیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران و پاکستان می تواند مکمل یکدیگر باشند و زمینه گسترش روابط را فراهم کنند گفت: در بخش انرژی از جمله گاز، برق و نفت، ایران می تواند به رشد اقتصاد و رفاه مردم پاکستان کمک کند.

وی اظهار داشت: در بخش فنی و مهندسی نیز ایران قادر است به ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد پاکستان کمک کند و در بخش گردشگری و ترانزیت و زمینه های گوناگون دیگر هم دو کشور می توانند مکمل همدیگر باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه رشد اقتصاد و کنترل تورم در ایران و پاکستان را مایه خرسندی می دانیم اظهار داشت: بدون تردید توسعه و ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت های ایران و پاکستان برای یکدیگر می تواند عاملی برای رشد هر دو کشور باشد.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست تعامل سازنده با جهان، همسایگان و مخصوصا با پاکستان است و وجود مشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی، تمدنی و هنری میان ایران و پاکستان ضرورت و اهمیت تعامل و ارتباط سازنده و نزدیک میان دو کشور همسایه را دوچندان می کند.

حسن روحانی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان نواز شریف در این نشست مشترک که گفت 'سعدی و حافظ برای مردم پاکستان هم بسیار شناخته شده و عزیز هستند'، گفت: به همان دلیل که شما به حافظ و سعدی افتخار می کنید شخصیت های بزرگی مثل اقبال لاهوری هم مایه افتخار ما ایرانی ها است.

روحانی در ادامه سخنانش گفت: دولت و ملت دو کشور را بیش از آنکه سیاستمداران به هم نزدیک کنند تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی می توانند به یکدیگر نزدیک کنند.

وی گفت: امروز هم روابط اقتصادی ما می تواند عامل اصلی برای ثبات و امنیت منطقه و مرزهای دو کشور و عاملی مهم برای وحدت بیشتر میان دو ملت باشد.

رییس جمهوری ایران در ادامه اظهار داشت: ما نه تنها برای رفاه مردم خودمان، بلکه برای ثبات منطقه نیاز به روابط اقتصادی نزدیک تر، سرمایه گذاری ها مشترک و همکاری های گسترده تر تجاری داریم.

وی با تاکید بر اهمیت تجارت مرزی میان ایران و پاکستان گفت: باید تجارت را در مرزهای مشترک گسترش دهیم، روابط بانکی بین دو کشور را توسعه دهیم و تجارت ترجیحی را مد نظر قرار دهیم و همچنین شرایط را برای تجارت آزاد میان دو کشور فراهم کنیم.

آماده‌ایم حجم تجارت با پاکستان را به پنج میلیارد دلار برسانیم

روحانی در ادامه سخنانش در این نشست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا حجم مبادلات تجاری با پاکستان را از رقم های کنونی به پنج میلیارد دلار ظرف چند سال آینده ارتقا دهد و این مهم با همکاری کامل کار آفرینان و فعالان تجاری، اقتصادی و بخش های خصوصی امکان پذیر است.

وی گفت: ایران پس از برجام به عنوان یک اقتصادی نوظهور در منطقه نقش خود را ایفا خواهد کرد و اهمیت زیادی به روابط با پاکستان قائل است.

حسن روحانی تاکید کرد که شرایط منطقه ای و همچنین روابط دوجانبه ایران و پاکستان اقتضا می کند که مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی توسعه یابد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد: امروز برای من و هیات همراه بنده که به پاکستان سفر کرده ایم و مهمان دوستان پاکستانی خود هستیم، یک روز به یاد ماندنی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com