0  |  0

تشریح فرایند برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

تشریح فرایند برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

نهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در تیرماه سال جاری برگزار می شود. این نمایشگاه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که با وقفه ای یک ساله همراه بود و از این رو اهمیت برگزاری آن بیش از پیش است.

مهندس یاشار فروهر، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ضمن بیان مطلب فوق و ذکر این نکته که نمایشگاه باید از کیفیت لازم برخوردار باشد و بتواند پیام درستی را به مخاطبان ارسال کند، به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: این نمایشگاه طی روزهای بیستم تا بیست و سوم تیرماه سال جاری در ضلع غربی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

وی با بر شمردن اهم اقدامات انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: برای اثرگذاری کیفی نمایشگاه نهم، تلاش گسترده ای صورت گرفته و این تلاش همچنان ادامه خواهد داشت. در این مسیر کارشناسان شرکت اطلاع رسانی، ضمن ارزیابی هشت دوره قبلی، نقاط ضعف و کمبود های گذشته را شناسایی کرده اند و بر اساس آن، سعی می کنیم اصلاحات لازم در دوره نهم لحاظ شود.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ادامه داد: با در نظر گرفتن آسیب شناسی دوره های پیشین، سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی تمام تلاش خود را به کار برده است تا نهمین دوره نمایشگاه بورس، بدون نقاط ضعف گذشته و با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی با تاکید بر اهمیت صنعت بیمه و بانک در اقتصاد کشور گفت: برای اولین بار سعی شده این دوره از نمایشگاه با مشارکت مستقیم مدیران روابط عمومی صنعت بانک و بیمه و همچنین مدیر ارتباطات وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شود و شیوه نامه اجرایی هر سه حوزه به شکل مستقل تدوین شده است. بر این اساس یک شورای سیاست گذاری مشترک با هدف هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه بورس تشکیل شد و ما توانستیم با محوریت وزارت اقتصاد و دارایی و همکاری مسئولین حوزه بانک داری و بیمه برای اولین بار شیوه نامه جدید تدوین کنیم.

یاشار فروهر تاکید کرد: با تشکیل این شورای مشترک، مسیر دسترسی به نظرات نمایندگان دو صنعت بانک و بیمه هموار شد.  

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس، ابراز امیدواری کرد: در صورت تخصیص فضای مناسب به نمایشگاه، بخش بورس، بیمه و بانک در سه سالن اختصاصی و مجزا حضور داشته باشند و این امکان فراهم شود که مخاطبان هر حوزه بتوانند ابتدا به بخش تخصصی خود مراجعه و پس از حضور در سالن مورد نظر، از سایر بخش ها بازدید کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی با اشاره به فعالیت های جنبی نمایشگاه بیان کرد: طی برگزاری این نمایشگاه، سه همایش تخصصی بورس، بیمه و بانک به صورت روزانه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این سلسله همایش، ابعاد بین المللی دارد و از صاحب نظران کلیدی و برجسته سه حوزه بورس، بانک و بیمه که می توانند زمینه همکاری های بین المللی را فراهم کنند، برای سخنرانی دعوت خواهد شد.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس با ذکر این مطلب که هدف نهایی از برگزاری این همایش ها افزایش آگاهی مخاطبین است عنوان کرد: تلاش می شود در این سلسله همایش، دستاوردهای سه صنعت مذکور برای مخاطبان تشریح شود و برای اطمینان از محتوای کیفی همایش ها، مباحث و مقالات تخصصی که قرار است مطرح شود، ابتدا توسط کمیته علمی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس بانک مرکزی و بیمه مرکزی باید آنها را تایید کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اهمیت اسناد بالادستی وزارت اقتصاد و دارایی و ضرورت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد: تمامی اهداف و عملکرد ما بر اساس نقشه استراتژی سازمان طراحی شده است و محتوای نمایشگاه متناسب با سیاست های برجام و از آن بالاتر سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بارها برآن تاکید کرده اند تدوین شده است و تنها در این مسیر حرکت خواهیم کرد. 

یاشار فروهر با اشاره به این موضوع که طی هشت سال گذشته حضور بازار سرمایه در عرصه های بین المللی مغفول بود عنوان کرد: قطعا فعالین معتبر عرصه جهانی بازار سرمایه، در همایش و غرفه های نمایشگاه حضور خواهند داشت. سه ماه تا برگزاری نمایشگاه زمان  باقی است و در این مدت مقدمات حضور کشور های دبگر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از نتیجه مبارکی که با پیوستن سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به آیسکو ایجاد شده، بیشترین بهره برداری حاصل شود افزود: ابعاد بین المللی نمایشگاه باید تقویت شود و در خصوص حضور فعالین خارجی بازار سرمایه در نمایشگاه نهم، حتما با سازمان آیسکو و زیر مجموعه های آن مذاکره خواهیم کرد.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس ادامه داد: برای حضور بورس های عمان، ترکیه، آلمان، لوکزامبورگ و کره در غرفه ها و همایش ها مذاکراتی انجام شده یا در حال انجام است و اکنون منتظر دریافت پاسخ هستیم. همچنین از سفارت خانه ها دعوت خواهیم کرد که شرکت ها و سازمان های فعال در سه حوزه بورس، بانک و بیمه کشور خود را معرفی و آنها را برای حضور در نمایشگاه ترغیب کنند و امید است ارتباط بین المللی دور افتاده این سه حوزه پس از هشت سال مجددا برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که از چهره های معتبر که شرایط همکاری متقابل ایران و دیگر کشور ها را فراهم می کنند، استفاده شود.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس با بیان اینکه سازمان بورس برای سال 95 تبیین اولویت ها و سیاست های توسعه محور را در دستور کار خود قرار داده است گفت: ما تلاش میکنیم این اولویت ها و سیاست ها به صورت روزانه و جداگانه در غرفه سازمان بورس تشریح شود تا مخاطبین نمایشگاه از اولویت های سال 95 سازمان مطلع شوند و بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی های اقتصادی خود را تنظیم کنند.

یاشار فروهر با ذکر این نکته که پیش بینی می شود بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند ابراز کرد: علی رغم آنکه فعالیت تبلیغاتی و اطلاع رسانی در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هنوز آغاز نشده است اما شرکت ها تا امروز برای استفاده از هشت هزار متر مربع فضای نمایشگاه درخواست داده اند و این روند به معنای آن است که حدود پنجاه درصد از فضای نمایشگاه تکمیل ظرفیت شده است.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس خاطر نشان کرد: شرکت ها و نهاد های مالی تا انتهای خرداد ماه می توانند برای حضور در نمایشگاه اقدام کنند اما این احتمال وجود دارد که پیش از پایان زمان اعلام شده ظرفیت نمایشگاه کامل شود در این صورت اولویت با موسساتی است که زود تر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بر اساس آسیب شناسی دوره های قبلی، به دنبال تخصیص فضای گسترده به شرکت ها نیستیم و این کمک می کند که مخاطب بازدید کیفی بیشتری از نمایشگاه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی با تاکید بر اهم اقدامات پیش بینی شده در نمایشگاه بیان کرد: با توجه به تجربه گذشته و نیاز اعلام شده، در سالن اصلی سازمان بورس فضای جداگانه ای برای رسانه ها تعبیه شده است. همچنین رسانه ها می توانند از امکانات شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس استفاده کنند.

در پایان یاشار فروهر به کمپین خبری نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: کمپین خبری نمایشگاه تدوین و در شورای سیاست گذاری تصویب شده است و بر اساس برنامه ای که در آن پیش بینی شده شاهد حضور حداکثری مخاطبان در نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خواهیم بود.

یادآور می شود: شرکت راهکار تجارت، مجری برگزاری این نمایشگاه است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه-سنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com