0  |  0

جان تازه در بورس های عربی با رایحه خوش رشد قیمت نفت

جان تازه در بورس های عربی با رایحه خوش رشد قیمت نفت

بازار کشورهای حوزه خلیج فارس با افزایش قیمت نفت در آخرین ساعات معاملاتی، روندی هیجانی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، با افزایش قیمت نخستین منبع درآمدی کشورهای عربی، شاخص ها در این منطقه با بیشترین میزان افزایش معامله شد.

بر اساس این گزارش، شاخص تداول با بیشترین میزان رشد نسبت به سه هفته اخیر رو به رو شد در حالی که شاخص اصلی بورس دوبی رشد 1.4 درصدی داشت.

افزایش اعتماد به نفس سهامداران با افزایش قیمت نفت در این کشور، موجب افزایش میزان معاملات در بازارهای سهام کشورهای عربی شد .

این در حالی است که، دولت تصمیم دارد به مرور زمان وابستگی اقتصادی خود را از صنایع نفتی ایجاد کند. این کشور پادشاهی که با کاهش قیمت نفت توانایی پرداخت حقوق به کارکنان خود را نداشت اعلام کرد که با افزایش قیمت این کالا تمامی بدهی های معوق خود را پرداخت خواهد کرد.

در این میان، افزایش قیمت نفت برنت به بیش از 6.4 درصدی در روز جمعه رسید و هر بشکه از این کالا 41 دلار و 94 سنت معامله شد .

در بازار دوبی، شرکت هلدینگ عربتک، بزگرتین شرکت پذیرفته شده در امارات متحده عربی با رشد 4.1 درصدی قیمت سهام همراه شد و توانست 20 درصد به ارزش شاخص اصلی بورس دوبی اضافه کند.

در ادامه، شرکت خدمات املاک و مستغلات امار، سازنده برج الخلیفه، رشد 2.2 درصدی قیمت سهام را به ثبت رساند. شرکت دانا گاز نیز با رشد 11 درصدی قیمت سهام همراه شد در حالی که سهامداران 146 میلیون از سهم این شرکت نسبت به ماه جولای(تیر94) را معامله کردند.

اما در بازار عربستان، شاخص اصلی بورس ابوظبی با رشد 0.7 درصدی همراه شد و بورس کویت نیز رشد 0.4 درصدی شاخص اصلی را نظاره گر شد.

در بورس عمان شاخص MSM30 توانست 0.8 درصد رشد کند در حالی که بورس مصر شاهد افت 1 درصدی شاخص اصلی شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه-سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com