0  |  0

برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه

برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در حالی در مسکو برگزار خواهد شد که مدیر برگزاری این همایش گفت: تجار ایرانی و روس در قالب این همایش که روزهای چهار و پنج خرداد ماه سال جاری در هتل رایسون رویال مسکو برگزار می‌شود، گردهم می‌آیند و در مورد چگونگی افزایش روابط تجاری به‌صورت رو در رو با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، حسن مرتجی با بیان این مطلب افزود: اکنون بازار روسیه به‌عنوان یکی از بازارهای بالقوه و بالفعل ایران مطرح است، به همین منظور برای استفاده بهینه از فرصت‌ موجود از تمامی اعضای اتاق‌های بازرگانی و برگزارکنندگان همایش‌های مربوط به ایران در اروپا و آمریکا برای شرکت در این همایش دعوت شده است. وی افزود: این همایش فرصت خوبی برای نزدیکی دیدگاه تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌های تجار و صادرکنندگان ایرانی با بازار هدف است.

مرتجی ادامه داد: این همایش با محوریت موضوعاتی از جمله تحلیل بازار روسیه و کشورهای CIS، نقش ایران در تامین نیازهای مورد نیاز این کشور بزرگ و سایر مشترکات دو کشور در حوزه تجاری برگزار می‌شود و به دلیل حضور پررنگ بخش‌خصوصی دو کشور سرآغاز فصل نوینی در همکاری‌های دوجانبه است. وی افزود: اگر چه تجار ایرانی استقبال گسترده‌ای از این همایش داشته‌اند اما ظرفیت پذیرش تنها 100 شرکت ایرانی برای شرکت در این مراسم وجود دارد و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مواد غذایی وکشاورزی، ساختمان، حمل‌ونقل، بیمه و بانکداری و گردشگری در آن شرکت خواهند کرد. وی گفت: تلاش شده تمامی کسانی که در اندیشه صادرات کالا و خدمات به روسیه یا خارج از کشور هستند، از برگزاری این همایش مطلع شوند و مقدمات حضور آنها در همایش مذکور فراهم شود. مرتجی اظهار کرد: تحلیل ما از بازار روسیه بیانگر این واقعیت است که این کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به کالاهای ایرانی در حوزه ساختمان و مواد غذایی نیاز دارد از این رو از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و نفت و گاز برای اعزام نماینده به این همایش دعوت شده است.

وی افزود: از اعضای اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک ایران و روسیه و همچنین 181 اتاق بازرگانی در سراسر روسیه برای شرکت در این همایش دو روزه دعوت به عمل آمده و هم اکنون 25 اتاق بازرگانی روسیه از آمادگی خود برای حضور در این همایش خبر داده‌اند. مرتجی گفت: علاقه‌مندان تا 20 اردیبهشت‌ فرصت دارند تا برای شرکت در این همایش ثبت نام کنند.

به گفته وی، همزمان با برگزاری این همایش، چهار نمایشگاه در مسکو و چند نمایشگاه دیگر در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود که فعالان اقتصادی ایران در طول حضور در روسیه می‌توانند از آنها بازدید کنند. مرتجی به اعزام هیات تجاری ـ بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به روسیه همزمان با همایش تجاری دو کشور اشاره کرد و اظهار کرد: روسیه بازار آینده ایران است و مشارکت بخش خصوصی در هیات تجاری اعزامی از سوی ایران می‌تواند بسترساز استفاده از فرصت‌های تجاری باشد. این فعال اقتصادی در پایان با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان توسعه تجارت ایران از همه واحدهای تولیدی و صادراتی فعال کشور دعوت کرد تا با حضور در این هیات نسبت به معرفی توانمندی‌های ایران به تجار و بازرگانان روسی اقدام کنند.
تقویت مناسبات اقتصادی با روسیه از کانال اورال

از سوی دیگر هیات اقتصادی اورال روسیه که به تهران آمده است، صبح روز گذشته میهمان اتاق بازرگانی تهران بود. در نشست مشترک اقتصادی دو کشور که جمع زیادی از فعالان اقتصادی ایران و نمایندگان بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز در آن حضور داشتند، دو طرف زمینه‌های همکاری مشترک را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در راس هیات تجاری اورال روسیه، فرماندار استان سِوِردْلوفسک این منطقه حضور داشت. او به همراه رئیس اتاق بازرگانی اورال، نمایندگان 34 بنگاه اقتصادی و صنعتی این منطقه را با خود برای گفت‌و‌گو و مذاکرات اقتصادی با شرکت‌های ایرانی آورده بود.

در این دیدار، رئیس اتاق تهران ابتدا روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و روسیه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد که به رغم سابقه دیرینه مناسبات میان دو کشور، اتفاقات رخ داده طی سال‌های اخیر در منطقه منجر به آن شد که روابط ایران و روسیه بیشتر تقویت شود. مسعود خوانساری با بیان اینکه در حال حاضر، ارتباط استراتژیک مستحکمی میان ایران و روسیه برقرار است، اضافه کرد که با این وجود، حجم مناسبات اقتصادی دو کشور در سطح پایینی قرار دارد که در این زمینه دوطرف باید کاستی‌ها و موانع را برطرف کنند. خوانساری با اشاره به کاهش ارزش روبل طی ماه‌های اخیر و ضرر و زیان تجار ایرانی در مبادلات کالایی با روسیه از این محل، افزود: در این زمینه، باید بانک‌های روسیه راه همکاری گسترده با بانک‌های ایران را در پیش بگیرند و تجار ایرانی بتوانند از خدمات ال‌سی بانک‌های روسی برخوردار شوند. رئیس اتاق تهران، در همین راستا خواستار حمایت و ضمانت همکاری‌ها و مراودات کالا و خدمات ایرانی به روسیه از طریق بانک‌ها و موسسات مالی این کشور شد. وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سوردلوفسک منطقه اورال روسیه، نیز در این دیدار طی سخنانی، با تایید اینکه حجم مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در سطح پایینی قرار دارد، گفت: دولت روسیه ضامن تحکیم مناسبات میان منطقه اورال و تهران است، از این رو در سفر اخیر هیات اقتصادی این منطقه به ایران آماده توسعه مناسبات و همکاری‌ها هستیم. اورلوف با بیان اینکه در سال 2015 میلادی، ایران جایگاه 67 را بین کشورهای طرف همکاری تجاری با منطقه اورال روسیه را به دست آورد، گفت: یکی از زمینه‌های همکاری که ما در گفت‌وگوهای خود با شرکت‌های ایرانی به دنبال آن هستیم، بخش کالاهای نوآورانه است. وی همچنین، تولید واگن و لکوموتیو در ایران را یکی از زمینه‌های مورد علاقه طرفین برای همکاری عنوان کرد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com