صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

تکنیک‌های تحلیل کسب و کار

تکنیک‌های تحلیل کسب و کار

کتاب «تکنیک‌های تحلیل کسب و کار»، نوشته‌ی «جیمز کادل، دبرا پال و پال ترنر»، ترجمه ی «دکتر مرتضی اکبری، حجت شکیبا، نیلوفر رضایی و آلا خسروانی» توسط انتشارات «دانشگاه تهران»، در «434» صفحه و در سال «1397» منتشر شده است.

اصل این کتاب به سخنرانیهای فصل مربوط به انگستان در مؤسسة بین المللی تحلیل کسب و کار در بود و در آماده سازی آن ما 00 » تکنیک های تحلیل کسب و کار « جولای 2007 مربوط است. عنوان تکنیک متفاوت را مدنظر قرار داده و سپس آنها را بر طبق استفاده در تحلیل کسب وکار گروه بندی کردیم. افراد زیادی نسبت به سخنرانیها مشتاق و پیشنهاد تدوین یک کتاب مفید از آن را دادند. بنابراین، با حمایت مؤسسة خبرة فناوری اطلاعات، چیزی که ما انجام داده ایم و اولین نسخه در سال 2010 ظاهر شد. اکنون ما در 4 سال بعد قرار داریم و همانند همة تحلیلگران خوب کسب وکار، دانش خود را توسعه و فکر کردیم وقت آن رسیده است که کتاب را بازنگری و چند تکنیک جدید جذاب که در چند سال اخیر مطرح شده اند را به آن بیفزایم. ما همچنین چند تکنیک )مانند نمودارهای فعالیت( را اضافه کردیم که نمی توانیم فکر کنیم که چرا در چاپ اول حذف کردیم. همانطور که در پیش گفتار اولین چاپ نوشتیم، معتقدیم که یک تحلیلگر کسب وکار مانند هر حرفه ای دیگر مجموعه ای از ابزار و تکنیک هایی را در اختیار دارد که از میان آنها مناسب ترین را برای موقعیت جاری انتخاب می کنند. بعضی از این تکنیک ها در همة زم ان ها و برخی به ندرت استفاده می شوند. اما در حالت دوم وقتی شما به آنها نیاز دارید، واقعاً چیز دیگری برای کار کافی نخواهد بود. اینکه آیا هر یک از تکنیک های موجود باید با ورود تکنیک های جدید حذف شوند، ما در نظر گرفتیم اما در حقیقت تصمیم گرفتیم که هنوز ارزش استنتاج دارند. در نتیجه 72 تکنیک چاپ اول به 99 تکنیک در این چاپ افزایش یافته است و شاید خوانندگان تکنیک های بیشتری را پیشنهاد دهند که در چاپ های آینده به بیش از 100 تکنیک برسد. ما تلاش کرده ایم که این کتاب را مکملی برای کتاب تحلیل کسب و کار ویرایش شده توسط دبرا پال، جیمز کادل و دونالد یتس 1 قرار دهیم که امسال به سومین چاپ خود رسیده است. اگرچه تحلیل کسب وکار پیمایش گسترده ای از زمینة تحلیل کسب وکار فراهم می کند، متن حاضر تمرین عمیق تری از تکنیک های به تنهایی با سطح بالایی از توصیف است، به همین خاطر مکمل آن است. نظم مبنایی هر دو کتاب کم و بیش یکسان و تابع ساختار مدل فرایند تحلیل کسب وکار ماست. بنابراین هر بخش از این کتاب گامی در فرایند تحلیل کسب وکار است. ما معرفی در هر بخش خواهیم داشت و سپس هر بخش را به بخش های منطقی تقسیم می کنیم. در هر بخش تکنیک هایی است و برای هر تکنیک عناصر زیر وجود دارد: استفاده از تکنیک: این بخش توصیه های عملی بر مبنای تجارب ما شامل زیر و بم های هر تکنیک است و اینکه کجا تکنیک به خوبی کار می کند و یا نمی کند. در پایان هر تکنیک مراجع و برای مطالعة بیشتر آورده شده است. در اینجا کتاب هایی معرفی شده است که ما در طی تجربة چندساله خود برای تحلیل کسب و کار مفید یافته ایم و برای اطلاعات بیشتر برای خوانندگان مفید است. بسیاری از ما هر تکنیک را در مناسب ترین مرحلة خود مطرح کرده ایم، اما لازم است بیان شود برای مثال؛ ما کارگاه ها را .» تکنیک ها در مراحل مختلف برای اهداف مختلف می تواند استفاده شوند قرار داده ایم، اما کارگاه ها به وضوح برای مراحل مختلف یک پروژه مفید » بررسی موقعیت « تحت حوزة قرار داده ایم، اما این همچنین می تواند » بنیان الزامات « است. به طور مشابه ما مدل سازی را تحت حوزة توجه در یک کارگاه برای کمک به بررسی موقعیت استفاده شود. و درنهایت ما ساینفین را تحت حوزة « ارزیابی گزینه ها « قرار داده ایم، اگرچه می تواند به طور یکسان با بررسی موقعیت یا به دیدگاه ها استفاده شود.  

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com