0  |  0

مشاغل پایین و کارگری سهم زنان کردستان در بخش صنعت و معدن است

مشاغل پایین و کارگری سهم زنان کردستان در بخش صنعت و معدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سوما عبداللهی در نشست تخصصی زنان برگزیده کردستان با معاون امور زنان دفتر ریاست جمهوری در سنندج، اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های بخش خصوصی در استان کردستان را مردان برعهده دارند.وی با تاکید بر کم بودن دستمزد و حقوق زنان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: علاوه بر پایین بودن دستمزد، وضعیت بی‌ثباتی اشتغال آنها از دیگر مشکلات بانوان این استان به شمار می‌آید.

رئیس کانون زنان بازرگان کردستان به حضور 13 درصدی بانوان کردستان در اتاق بازرگانی استان اشاره و اضافه کرد: سهم زنان کردستان در بخش صنعت و معدن بیشتر در مشاغل پایین و کارگری است.

عبداللهی به عدم دسترسی بانوان کردستانی به فرصت‌های شغلی مناسب اشاره کرد و عدم وجود امنیت شغلی، عدم حضور زنان در بخش‌های مدیریتی و کم تنوع بودن مشاغل بانوان را از دیگر مشکلات پیش روی بانوان کردستان برشمرد.وی با اشاره به عدم وجود نهادهای حمایتی از مشاغل بانوان در کردستان، گفت: امیدواریم هیئت دولت صندوق حمایت برای راه‌اندازی مشاغل و ایجاد مرکزی برای ارتقای اشتغال زنان در کردستان را در برنامه خود قرار دهد.

در ادامه این نشست، پرستو توفیقی به نمایندگی از کانون وکلای کردستان، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خشونت علیه زنان در استان روند روبه رشدی را نشان می‌دهد.وی ریشه‌یابی فرهنگی و انجام تحقیقات و پژوهش‌ها در این راستا خواستار شد و اضافه کرد: عدم وجود قاضی زن در کردستان از دیگر نگرانی‌هایی است که امیدواریم زمینه برای حضور قضات زن در استان مهیا شود.

توفیقی با اشاره به اینکه هم اکنون کردستان رتبه 6 کشوری در زمینه طلاق را دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه طلاق در کردستان بسیار نگران‌کننده است برای جلوگیری از آن باید پژوهش‌های علمی و عملی انجام شود.

روناک کنعانیان به نمایندگی از زنان خبرنگار کردستان، گفت: در حال حاضر 160 خبرنگار عضو خانه مطبوعات در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 65 نفر آنها زن هستند.وی بیان کرد: عدم برخورداری خبرنگاران کردستانی از بیمه، تامین نبودن مسکن آنها و آموزش‌های به روز از جمله مشکلات است که امیدواریم اعتبارات خاصی برای حل این مشکلات تخصیص پیدا کند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com