0  |  0

خانه مدیران کارآفرین هرمزگان افتتاح شد

خانه مدیران کارآفرین هرمزگان افتتاح شد

خانه مدیران کارآفرین استان هرمزگان شامگاه دوشنبه با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان و جمعی از کارآفرینان این استان در بندرعباس افتتاح شد.

این کانون به همت 26 عضو اصلی آن که همگی از مدیران کارآفرین استان هرمزگان هستند، تشکیل شده و هدف آن همگرایی میان اعضای جامعه کارآفرینان هرمزگان به منظور همفکری برای غلبه بر مشکلات و خلق ارزش در زمینه حمایت اعضا در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های مالی کسب و کار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حاشیه افتتاح این خانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: کارآفرینی به روحیه‌ای ویژه در وجود انسان نیاز دارد تا بتواند با غلبه بر مشکلات و احساس وظیفه اجتماعی نسبت به ایجاد یک مجموعه کاری اقدام و در جهت ایجاد اشتغال برای جمعی از اعضای جامعه همت کند.

وی ادامه داد: اعضای خانه مدیران کارآفرین از صنوف مختلف با 26 نفر عضو و هیأت موسس 9 نفره به ثبت رسیده و تشکیل شده و ماموریت خانه مدیران کارآفرین ایجاد فضای با نشاط و هم‌افزا جهت تعامل و هم اندیشی بین مدیران کارآفرین موفق بخش خصوصی و انتقال آن به مدیران دولتی برای تسهیل در امور است.

خلیل قاسمی خاطرنشان کرد: دولت نگاه خوبی به فعالیت‌های بخش خصوصی در کشور دارد و در استان هرمزگان نیز نگاه مدیریت عالی استان به همه مدیران تکلیف کرده‌اند که بیشترین همکاری با بخش خصوصی و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ایجاد خانه مدیران کارآفرین در استان را تجربه‌ای برای دیگر استان‌های کشور به منظور همگرایی اعضا با یکدیگر برای عبور از چالش‌های احتمالی مالی و کاری عنوان کرد و گفت: این خانه می‌تواند محور ایده‌های خلاقانه در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌های جدید در استان باشد.

رضا شاکر عضو هیأت موسس خانه مدیران کارآفرین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: این خانه با رویکرد ملی و محوریت استان هرمزگان در راستای بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده است و اعضای آن با استفاده از دانش و تجربیات و تعامل درون گروهی با یکدیگر همکاری دارند.

وی اضافه کرد: این خانه با هدف شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی تشکیل شده است و در این مسیر تلاش دارد به مسولیت اجتماعی خود در قبال جامعه نیز عمل کند.

عضو هیأت مؤسس این یکی از اهداف دیگر آن را تشکیل صندوق مالی جهت حمایت از اعضا در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های مالی کسب و کار عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزش تخصصی و کاربردی و فعالیت های خیریه با محوریت کارآفرینی در راس ارزش‌های خانه مدیران کارآفرین است.

سید محمد بنی‌هاشمی از دیگر اعضای این خانه نیز در این باره به فارس گفت: چشم انداز خانه مدیران کار آفرین تبدیل شدن به نهادی اثرگذار در توسعه کارآفرینی کشور با اولویت استان هرمزگان در افق سال 1400هجری شمسی است که بتواند نقش محوری کارآفرینی را در کشور ایفا و در عین حال فرهنگ اشتغال را در کشور تغییر دهد.

وی افزود: هم‌کنون فرهنگ غالب در زمینه اشتغال متمرکز بر انتظار از دولت برای ایجاد اشتغال است و این در حالی است که باید فرهنگ کار را به سمت و سوی اشتغال‌آفرینی توسط افراد برای خویش و پس از آن کارآفرینی برای دیگر اعضای جامعه نیز گسترش داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com