0  |  10

با این ایده‌های ساده، یک كارآفرین شوید

با این ایده‌های ساده، یک كارآفرین شوید

چنانچه خود را یك فرد خلاق می دانید، پس این را نیز بدانید که هم اکنون شما یكی از ویژگی های یك كارآفرین موفق را به دست آورده اید. اما شما می توانید از خلاقیت خود فراتر از ارائه یك طرح تجاری صرف یا حل مسائل خاص استفاده كنید. شما می توانید شغلی ایجاد كنید كه كاملا پیرامون خلاقیت دور بزند. در اینجا ما شما را با پنجاه ایده تجاری منحصربفرد برای كارآفرینان خلاقی که می خواهند با سرمایه ای اندک کارهایی به مراتب بزرگ و با سود بالا انجام دهند، آشنا می کنیم.
فروشنده كارهای هنری
اگر شما یك هنرمند بصری هستید می توانید تصاویر بدیع خلق کرده، آنها را نقاشی و یا چاپ كنید و تجارتی برای فروش كارهایتان راه بیندازید. گالری های هنری و یا فروش در وب سایتهایی نظیر Esty برای این كار می تواند مناسب باشد.
عكاس مراسم ازدواج
اگر اهل عكس های هنری هستید فراهم کردن سرویس های عكاسی جهت مراسم عروسی می تواند یك تجارت پول ساز برای شما باشد.
سازنده زینت آلات
شما می توانید از خلاقیتتان برای هنرهای صنایع دستی زینتی مثل گردنبند یا گوشواره استفاده كنید. با سیم، ورق یا هر تعداد از مواد اولیه دیگر می توانید برای ساختن یك طرح زینتی منحصر بفرد استفاده كنید و آنها را به صورت آنلاین، بوتیك ها، یا در بازارهای محلی بفروشید.
طراح لوگو
برای كارآفرینان خلاق كه می خواهند با دیگر صاحبان تجارت كار كنند، شما می توانید خدمات طراحی پیشنهاد دهید؛ به این صورت كه به مشاغل كمك كنید تا مصالح اولیه برندسازی خود را فراهم كنند كه به عنوان مثال، لوگو یكی از آنها می تواند باشد.
نوازنده
اگر سازی می نوازید یا به نوعی گرایش موسیقیایی دارید می توانید حرفه تجاری خود را در این راه بسازید. می توانید اجرای محلی داشته باشید یا فراتر از آن آلبوم منتشر كنید و بفروشید.
وبلاگ نویس
نویسندگان یا پدیدآورندگان محتوای خلاقانه! وبلاگ نویسی یك فرصت تجاری برای كارآفرینی در تنوع زیادی از زمینه های گوناگون و علایق متفاوت است.
طراح اپلیكیشن موبایل
برای كسانی كه تا حدی تخصص دارند، در سال های اخیر ساخت اپلیكیشن به یك زمینه گسترده تبدیل شده است. شما می توانید طراحی اپلیكیشن را به عنوان یك خدمت به مشاغل پیشنهاد دهید یا حتی اپلیكیشن خود را بسازید و بفروشید.
واسطه گر
مجبور نیستید كه برای نمایش خلاقیتتان محصولات را خودتان بسازید. می توانید اشیای آنتیك یا دست دوم را به سلیقه خود جمع كنید و سپس با استفاده از مهارت های عكاسی و نوشتاری اقدام به فروش و نمایش آنلاین این اقلام نمایید.
طراح داخلی
اگر چشمان تیزبینی برای طراحی و دكوراسیون دارید، ممكن است قادر باشید كه شغلی را برای مشتریان طراحی داخلی راه اندازی كنید.
طراح فضای سبز و فضای بیرون منزل
اگر كارهای بیرون منزل را ترجیح می دهید می توانید به جای داخل با مشتریان جهت طراحی فضاهای بیرونی منزلشان كار كنید.
صحنه آرا
شما حتی می توانید با صاحب خانه ها یا دلالان املاك كه می خواهند خانه هایشان را بفروشند كار كنید و كمك كنید تا موقت فضاهایشان را زیبا و مشتری پسند جلوه دهند تا خریداران بیشتری را جذب کنند.
واسطه كارهای هنری
شما می توانید از مهارت های سلیقه ای برای شروع یك شغل به عنوان واسطه گری كارهای هنری استفاده كنید؛ كافی است چشمی تیز بین و منابع كافی جهت تهیه و تدارك كارهای هنری داشته باشید.
هنرمند ایربراش
كار با ایربراش یك هنر متداول است كه در واقع می تواند به رسانه های گوناگونی ترجمه شود. شما می توانید از استعدادتان در كار با ایربراش برای سفارشی كردن تی شرت ها و زیورآلات استفاده كنید و آنها آنلاین یا در بازارهای محلی بفروشید.
طراح لباس
شما می توانید طراح تهیه لباس از پارچه های دم دستی و خرده پارچه باشید و تولیدات خود را در رگال مغازه ها برای فروش بگذارید یا حتی خودتان بفروشید.
سبك دهنده لباس
اگر لزوما نمی خواهید لباس طراحی كنید اما در مورد مد علاقه مندید، می توانید شغلتان این باشد كه به عنوان یك سبك دهنده به مشتریان به فراخور خواسته ها و ویژگی هایشان در خرید لباس و ست كردن كمك كنید.
عكاس چهره
برای عكاسانی كه به عكاسی در صحنه متمایل اند؛ شما می توانید شغلی در قالب عكاسی چهره به وجود آورید و با مشتریان برای مواردی مثل عكس در حالات مختلف، عكس های خانوادگی، عكس های سر یا حتی عكس های حیوانات خانگی كار كنید.
كاریكاتوریست
اگر به كشیدن علاقه مندید و خرده حس طنزی دارید، می توانید این مهارت را به سمت كار كردن به عنوان یك كاریكاتوریست در بازارهای محلی یا نمایشگاه ها ببرید و استعدادتان را به مشتریانی كه برایش پول می دهند نشان دهید.
استایل دهنده صحنه
عكاسان، برنامه ریزان نمایشگاه ها و ... گاهی به كمك برای عكس گرفتن ها و فضاسازی ها نیاز دارند. بنابراین شما می توانید به عنوان یك استایل دهنده صحنه كه می آید و چیزها را طوری مرتب می كند كه از لحاظ بصری بهتر به چشم بیاید، برای خود شغلی ایجاد كنید.
تتو كننده
تتو كردن یك هنر قدیمی با تنوع زیادی از انسان هاست. اگر حس هنری دارید و آموزش دیده اید می توانید كسب و كار موفقی با تتو برای مشتریان ایجاد نمایید.
آرایشگر مو
پتانسیل زیادی برای خلاقیت وجود دارد وقتی كه صحبت از آرایشگری است. می توانید موها را مدلهای منحصر بفرد بزنید، مدلهای مختلف بدهید یا خدمات رنگ ارائه نمایید.
آرایشگر چهره
آرایش چهره زمینه دیگری است كه به خلاقیت بالا نیاز دارد. می توانید با یك سالن شروع كنید یا حتی فقط شما به محل های مشتریان خود بروید.
طراح تی شرت
در مورد تی شرت به ایده جالبی رسیده اید؟ می توانید كسب وكاری راه بیندازید و تی شرت هایی كه طراحی نموده اید در وب سایتهایی نظیر Redbubble و Cafepress عرضه كنید.
نویسنده كتاب الكترونیكی
اگر داستان گویی را دوست دارید، می توانید كتابهای خود را بنویسید و به طور شخصی و آنلاین به صورت كتاب الكترونیكی منتشر نمایید.
طراح وب سایت
رشد عظیم طراحی وب ادامه دارد. شما می توانید یك شغل در زمینه طراحی وب سایت با كار با مشتریان برای ساخت وب سایت های سفارشی ایجاد كنید یا حتی الگوهای پیش ساخته وب سایت هایتان را در سایت های دیگر مثل Etsy به فروش رسانید.
تزئین كننده كیك
کیک و شیرینی می تواند زمینه بزرگ دیگری برای نمایش خلاقیت باشد. شما می توانید كیك های عروسی و دسرهای مخصوص را تزئین كنید تا مهارت های واقعی هنریتان را به نمایش گذارید.
نقاش صورت
نمایشگاه ها، مهمانی های تولد، و وقایع دیگر اغلب نقاشی صورت و فعالیت های مشابه برای كودكان را می طلبد. اگر این فضا را دوست دارید می توانید این خدمات را در منطقه محل زندگیتان ارائه دهید.
تولید كننده فیلم-كلیپ
ویدیوهای آنلاین رشد چشمگیری دارد. می توانید با ساخت ویدیوهای خود و بدست آوردن سهمی از تبلیغات در شبكه های اجتماعی درآمدزایی كنید. حتی می توانید به مشتریان دیگر برای پیشبرد پروژه های تهیه ویدیوهایشان كمك كنید.
باسمه كار
اگر به باسمه كاری (نقش گذاری روی پارچه از طریق پوشاندن بخشی از پارچه با موم) علاقه مندید می توانید این فرم را روی هر چیز از تی شرت گرفته تا جوراب ایجاد نمایید و به صورت آنلاین یا بازارهای محلی بفروشید.
سازنده عروسك بادكنكی
رویدادها اغلب با بالون ها و بادكنك های عروسكی همراه است. شما می توانید خدمات خود را برای خلق هنر بالون برای شركت كنندگان در این رویدادها ارائه كنید یا بالون ها را جهت دكوراسیون نصب نمایید.
طراح كارت
كارتها و اقلام كاغذی مشابه هنوز نزد مصرف كنندگان رایج اند. شما می توانید به سلیقه خود،كارت طراحی كنید و بطور آنلاین یا مغازه های كالاهای كاغذی به فروش رسانید.
پردازنده چوب
اگر با كار با ابزارها میانه خوبی دارید و از سر هم كردن آنها لذت می برید، شما می توانید چیزهای چوبی زیادی از مجسمه های كوچك گرفته تا قطعات ظریف مبلمان و وسایل منزل بسازید و بفروشید.
دی جی
اگر آهنگ شناسید و علاقه مند، به اقتضای شرایط (نه صرفا به عنوان غربی) می توانید به عنوان یك نفر كه می تواند در مراسم و مناسبت ها آهنگ ها را به درستی انتخاب، تركیب و صف بندی نماید، فعالیت نمایید.
مربی ایروبیک
امروزه سبكهای زیادی از حركات موزون را می توانید بیاموزید و آموزش دهید. می توانید یك باشگاه ورزشی راه اندازی كنید و مشتریان را در هر سنی پذیرش نمایید.
معلم موسیقی
یا می توانید به مردم سازهای مختلف موسیقی را بیاموزید و یا حتی درس های آواز را برای آنها كه تمایل بیشتری دارند ترتیب دهید.
صداپیشه
استفاده از صدا می تواند یك فروش خلاقانه باشد. شما می توانید خدماتتان را به عنوان یك صداپیشه برای تبلیغات یا سایر موارد عرضه كنید.
خیاط
اگر در دوخت و دوز و اندازه گیری و برش مهارت دارید، می توانید شغل یك خیاط سفارشی را راه اندازی كنید و با مشتریان كار نمایید و به لباس های آنها تنوع دهید.
قلاب دوزی سفارشی
شما می توانید با مشتریان جهت سفارشی كردن لباس آنها یا موارد دیگر از طریق قلاب دوزی و زر دوزی كار كنید. حتی می توانید از راه دور و با دریافت سفارشات ارسالی مشتریان كار نمایید، چون هیچ اندازه گیری در كار نیست.
چهل تكه دوزی
چهل تكه دوزی یك نوع هنر ظریف است. اما چنانچه مهارت و صبر كافی دارید می توانید با فروش كالاهای چهل تكه دوزی شده مثل لحاف و ... به كسانی كه واقعا خواهان هدایای خاص و اقلام سفارشی هستند یك كار و كاسبی راه بیندازید.
فروشنده كالاهای بافتنی
اگر از بافندگی لذت می برید، می توانید كلاه های بافتنی، روسری و غیره ببافید و به طور آنلاین یا در نمایشگاه های صنایع دستی محلی بفروشید.
شمع ساز
شمع ها هدایای متداول با مشتریان زیاد هستند و شما می توانید شمع های سفارشی و خلاقانه، به همراه رایحه و رنگ های مختلف تولید كنید.
سبد باف
ساخت سبد نوع هنر سنتی دیگری است. شما می توانید سبد در سایزها و شكل های مختلف بسازید و بفروشید.
سفالگر
می توانید ظروف و لوازم دكوری سفارشی از گل بسازید و در رنگ های متنوع لعاب دهید.
خوشنویس
می توانید كسب و كاری به عنوان یك خطاط ایجاد كنید. شما می توانید خدماتتان را به هر كس، از مشاغلی كه به دنبال حروف نویسی سنتی برای موارد بازاریابی هستند گرفته تا زوج هایی كه دنبال حس فوق العاده خاص برای دعوت هایشان می باشند ارائه كنید.
نویسنده كتاب كودكان
كتاب كودكان فرصت زیادی برای خلاقیت است. شما می توانید در داستان نویسی خلاقیت به خرج دهید و تصاویر منحصر بفرد را كنار هم بگذارید تا در طول كتاب با داستان بیاید.
نقاش ساختمان
اگر نقاشی پروژه های بزرگ را دوست دارید، چه بومی بهتر از یك خانه؟ شما می توانید خدماتتان را به صاحبان خانه كه می خواهند بیرون یا داخل خانه را رنگ كنند ارائه دهید.
صابون ساز
صابون محصول دیگری است كه به شما اجازه می دهد با حضور دو عنصر عطر و زیبایی خلاق باشید. می توانید صابون های گوناگون و محصولات زیبایی درست كنید تا آنلاین یا در بازارهای محلی به فروش رسانید.
طراح كیف
اگر از طراحی و جور كردن و كنار هم گذاشتن اجزای كوچك منحصر بفرد لذت می برید، می توانید كسب و كار موفقی در طراحی كیف دستی راه اندازی كنید و كارهای خلاقانه خود را به صورت آنلاین یا در بوتیك های محلی به فروش رسانید.
فروشنده كارهای قابل چاپ
اگر می خواهید كارهای هنری تان را طراحی كنید ولی نمی خواهید لزوما به صورت فیزیكی ارائه نمایید، می توانید پیشنهاد فروش آن را به صورت دیجیتال بدهید و چاپ آن را بر عهده خریدار قرار دهید.
صحاف
صحافی كتاب هنری قدیمی است؛ اما شما هنوز می توانید پیرامون آن یك كسب و كار با پیشنهاد خدمات به نویسندگان یا مشاغل خصوصی راه بیندازید.
صاحب مغازه كارهای هنری
یا اگر می خواهید عشقتان را برای هنر و خلاقیت به كار برید تا به دیگران كمك كنید که استعدادهایشان را به ویترین بیاورند، می توانید یك مغازه كه كارهای گوناگون هنری را می فروشد، راه اندازید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com