0  |  2

یک تجربه: اهميت روابط بين شرکا و بنیانگذاران يك کسب و کار

یک تجربه: اهميت روابط بين شرکا و بنیانگذاران يك کسب و کار

من در مجموعه مجلات فوربس، پستي و‌ بلندي‌هاي مربوط به راه‌اندازي و سنجش موفقیت يك كسب و كار كوچك را با ديگران در ميان مي‌گذارم و همه‌ي مطالبي كه به اشتراك مي‌گذارم حاصل تجربياتي است كه به مرور زمان در ساخت سرويس VerbalizeIt به دست آورده ام.

در پستي كه اخيرا منتشر شد در مورد اهميت روابط در راه‌اندازي يك كسب و كار بحث كردم و به طور خاص بر نقش مربيان در ارائه‌ي مشاوره به كارآفرينان و باز كردن قفل درهاي بسته براي سريع‌تر موفق شدن، تمركز كردم. براي بسياري از افراد، يافتن مربي مناسب مثل فرايند قرار ملاقات‌هاي دوستانه است. مربيان و كارآموزان هر كدام به دنبال كسي هستند كه همانند دوستان صمیمی بتوانند با هم سازگاري داشته باشند.

  هيچ رابطه‌اي به اندازه‌ي رابطه‌ي شركاي تجاري شركت، برای موفقیت یک کسب و کار مهم نيست. راه‌اندازي كسب و كار، يك تجربه‌ي همه‌گير است و اگر يك شريك مناسب براي كسب و كار خود نداشته باشيد، در دستیابی به موفقيت‌ها به مشكل برخواهيد خورد، موانع بزرگ به نظر خواهند آمد، و در طي اين مسير و رسيدن به مقصد، زياد لذت نخواهيد برد.  

من بسيار خوش‌شانس هستم كه در حرفه‌ي كسب و كار خودم توانستم شريك مناسبي پيدا كنم. شريك من كه نامش كونال است بسيار زرنگ و دانا، باانگيزه، بااخلاق، و متفكر است و رابطه‌ي ما فراتر از روابط كاري است. او دوست صميمي من است و پارسال در مراسم عروسي‌ام ساقدوش داماد بود. ما در چهار سال اخير دستاوردهاي باورنكردني‌اي داشتيم، ما با تناسب عادلانه‌اي كه بين شكست‌ها، محورهاي اصلي كار، سازگاري‌ها، و درس‌هاي زندگي ايجاد كرديم توانستيم موفقيت‌هاي پي‌در‌پي كسب كنيم.

گاهی اوقات همكاران ما جذب كارفرماهاي ديگر شدند، روش ما در دستيابي به مشتري اشتباه بود و  اينقدر به طور همزمان درگير كارهاي مختلف شديم كه از توجه به همكارانمان غافل مانديم. با اين حال خودمان را بازيابي كرده و به حالت قبل بازگشتيم.

مطمئنا ما يك تيم باورنكردني از همكاران، مشاوران، سرمايه‌گذاران، مشتريان، شركا و مترجمان را در اختيار داريم و بر يك فرصت هيجان‌انگيز در بازار با فضاي كافي هم تمركز كرديم تا صنعتي را كه قديمي شده است دوباره در قرن 21 وارد عرصه‌ي بازار نماييم. ولي مهم‌تر از همه اين است كه موفقيت‌هاي ما مستقيما ناشي از رابطه‌ي عالي من با كونال بودند.

ما تجربيات و مهارت‌هاي منحصر به فردي داريم كه مكمل هم هستند. او كمي زيادي باملاحظه و متفكر است. من كمي بيش از حد تلاش مي‌كنم و مي‌خواهم كار را زود تمام كنم. او از كارها تجربه كسب مي‌كند و قرارداد‌ها و توسعه‌ي كسب و كار هم با من است. او به چند زبان مسلط است ولي من فقط به يك زبان صحبت مي‌كنم. علاوه بر اين، ما به خوبي ذهن همديگر را مي‌خوانيم و در شرايط خوب و بد، به هم انرژي مي‌دهيم.

با داشتن يك شريك مناسب در كسب و كار، تفاوت‌هاي حرفه‌اي و شخصي زيادي در من ايجاد شده است. روابطي كه با شريك كسب و كار خود داريد، چگونه است؟ به كسب و كارتان كمك مي‌كند يا به آن آسيب مي‌زند؟

 منبع: سایت Entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com