0  |  0

شروط تسهیلات به دانش‌بنیان‌های مناطق محروم/ دفتر تهران نمی‌دهیم

شروط تسهیلات به دانش‌بنیان‌های مناطق محروم/ دفتر تهران نمی‌دهیم

دکتر بهزاد سلطانی افزود: ما در هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی توانستیم برای مناطق محروم یک مصوبه اخذ کنیم که بر اساس آن نرخ وام ترجیحی مناطق محروم کشور ۲ درصد پایین تر از نرخ معمول باشد. یعنی اکنون که نرخ وام ترجیحی ما ۱۱ درصد است برای آنها ۹ درصد خواهد بود.
وی افزود: البته اگر بانک ها نرخ وام ترجیحی را کاهش دهند ما نیز آن را برای شرکت های دانش بنیان کاهش می دهیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به شرط اعطای تسهیلات به دانش بنیانی ها در مناطق محروم، گفت: اعطای این وام و سایر تسهیلات یک شرط دارد و آن این است که شرکت دانش بنیانی که می خواهد از این تسهیلات استفاده کند حتما باید ۷۰ درصد فعالیت اش در منطقه محروم مستقر باشد.
وی گفت: اینکه شرکت فقط در آن مناطق ثبت شده باشد و یا یک کار کوچکی در آنجا انجام داده باشد کافی نیست و به این ترتیب نمی تواند از این تسهیلات استفاده کند.
سلطانی یادآور شد: ما باید شرکت های دانش بنیان را در مناطق محروم و شهرستان ها نگه داریم و نباید در مسیری حرکت کنیم که شرکت های دانش بنیانی که در شهرستان ها هستند به تهران مهاجرت کنند چرا که این حرکت مثبتی نیست.
وی با اشاره به شرط دیگری که به منظور ماندگاری دانش بنیان ها در مناطق محروم درنظر گرفته شده، گفت: اگر شرکت دانش بنیانی در شهرستان بخواهد دفتر کاری از ما بگیرد در شهر خودش می تواند تسهیلات دفتر را دریافت کند اما در تهران به آنها دفتر نمی دهیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان شهرستان ها برای دفتر کاری از ما وام درخواست کرده اند، البته گفته اند که این دفتر را در تهران می خواهند که ما بلافاصله رد کرده ایم و به آنها اعلام کردیم که دفتر تهران نخواهیم داد.
وی یادآور شد: باید جریان دانش بنیان را در همه کشور، استان ها و شهرستان ها راه بیاندازیم نه اینکه آنها را در تهران تجمیع کنیم.
سلطانی اظهار داشت: حتی در مرحله تصویب طرح ها نیز اگر طرحی از یک شهرستان باشد ما نسبت به طرح هایی که از شهرهای بزرگ می آید آسان تر با آن برخورد می کنیم.
وی همچنین از برگزاری جلسات مدیران صندوق با شرکت های دانش بنیان به صورت آنلاین خبر داد و گفت: قصد داریم که جریان دانش بنیان را در کل کشور تقویت کنیم و به همین منظور سیستم فناوری اطلاعات (IT) صندوق نوآوری و شکوفایی را راه اندازی کردیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: فعالیت آزمایشی این سیستم شروع شده است و به زودی به طور کامل راه اندازی می شود. با راه اندازی این سیستم دیگر نیازی نیست مدیران و محققان شرکت های دانش بنیان به تهران بیایند بلکه می توانند به صورت آنلاین با معاونان و مدیران صندوق سئوالات خود را مطرح کنند و به این ترتیب هر کمکی لازم باشد به آنها ارائه می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com