0  |  0

اتاق بازرگانی یاسوج پایلوت ایجادکارآفرینی خرد درکهگیلویه وبویراحمدشد

اتاق بازرگانی یاسوج پایلوت ایجادکارآفرینی خرد درکهگیلویه وبویراحمدشد

جبار کیانی پور در نشست کارگروه اقتصادی زیر مجموعه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ایجاد کارآفرینی خرد در این استان توسط اتاق بازرگانی یاسوج با همکاری دستگاه های اجرایی متولی از قبیل سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می شود.
وی گفت: بر اساس این طرح هسته پژوهشی و تحقیقاتی در اتاق بازرگانی یاسوج ایجاد و نسبت به فراخوان دانش آموختگان رشته های کشاورزی، صنعت و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اقدام می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: متناسب با فرصت های شغلی معرفی شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و علاقمندی دانش آموختگان استان شرکت های دانش بنیان تاسیس خواهد شد تا امکان استفاده از تسهیلات دولتی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و یا دیگر منابع اشتغال فراهم شود.
کیانی پور بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بیکار کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و بر اساس رشته های تحصیلی آنان تلاش می شود که با همکاری خودشان پس از ارائه ایده نسبت به تجاری سازی آن در راستای ایجاد کارآفرینی خرد اقدام شود.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای توپوگرافی و مسائل زیست محیطی خاص است و باید از ایجاد صنایع آلاینده در آن خودداری شود و از سوی دیگر نیز برای اشتغالزایی پایدار ایجاد کارآفرینی خرد در قالب شرکت های دانش بنیان می تواند به کاهش معضل بیکاری در استان کمک بسزایی کند.
کیانی پور ابراز داشت: حداقل با 500 میلیون ریال در کارآفرینی های خرد در قالب شرکت های دانش بنیان می توان یک فرصت شغلی پایدار ایجاد کرد در حالی که این میزان در صنایع بزرگ و مادر بین 10 تا 15 میلیارد ریال خواهد بود.
وی گفت: کارآفرینی های خرد در قالب شرکت های دانش بنیان یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارها برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است و باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com