0  |  0

چطور کسب‌ و کار خود را در اینترنت معرفی کنید؟!

چطور کسب‌ و کار خود را در اینترنت معرفی کنید؟!

هر بار که مي‌خواهيد مطلبی در مورد کسب‌وکارتان منتشر کنيد، اين سوال را از خودتان بپرسيد که چه دليلي وجود دارد که مخاطبان بخواهند صفحه‌اي را دنبال کنند که محتواي آن جذابيت و تاثيرگذاري خاصي ندارد؟! از زمان ورود به عصر اطلاعات، استفاده از فضاي مجازي، ابزاري قدرتمند و کم‌خرج براي تبليغات به حساب مي‌آمده است و کارآفرينان و صاحبان صنايع و کسب‌وکارهاي مختلف، هميشه روي خوشي به اين سبک از تبليغات نشان داده‌اند. امروزه با توجه به استفاده انبوه و روزافزون از فضاي مجازي، رقابت بسيار سنگيني در زمينه تبليغات در اين عرصه ايجاد شده است. و به‌ويژه با توجه به افزايش روزافزون مخاطبان اپليکيشن‌هايي نظير اينستاگرام، شيوه‌هاي درست تبليغ و معرفي کسب‌وکارهاي مختلف در صفحات اينستاگرامي اهميت زيادي پيدا کرده است. اين‌بار قصد داريم به شما بگوييم که چطور کسب‌وکار خود را در اينستاگرام تبليغ کنيد تا بتوانيد بيش از 250 هزار فالوئر داشته باشيد.
1. یک موضوع خاص را انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید
براي اين‌که به اهميت اين موضوع پي ببريد، بد نيست سراغ صفحاتي برويد که کارشان انتشار اخبار ورزشي يا نکته‌هاي روان‌شناسي است. تمرکز روي يک موضوع مشخص باعث مي‌شود صفحه شما طرفداران خاص خود را پيدا کند. در واقع شما با انتخاب يک موضوع مشخص، لحن صحبت خاصي را با مخاطبانتان انتخاب مي‌کنيد که به مرور و با گذشت زمان کوتاهي به آن عادت مي‌کنند و پيام شما برايشان معنا و مفهومي خاص پيدا مي‌کند. اگر در اينستاگرام روي يک موضوع خاص تمرکز نکنيد، خيلي زود طرفدارانتان را از دست خواهيد داد.
2. با زمان‌بندی مشخص جلو بروید
شما براي معرفي و تبليغ کسب‌وکار خود در اينستاگرام به حداقل روزي يک پست نياز داريد. درواقع اگر مخاطبان به مدت يک هفته يا چند روز، پست جديدي در صفحه شما نبينند، به مرور آن‌ها را از دست خواهيد داد. فراموش نکنيد مخاطبان شما انتظار دارند محتواي مشخصي به صورت روزانه برايشان تامين کنيد، وگرنه چه دليلي دارد که صفحه شما را دنبال کنند؟! هر پست فرصتي است براي جذب مخاطب جديد. هر وقت پست جديدي مي‌گذاريد، اگر محتوايي که ارائه کرديد، جذاب و مورد تاييد مخاطبان باشد، دوستان و نزديکان خود را تگ مي‌کنند و درواقع با اين کار صفحه شما را به آن‌ها معرفي خواهند کرد و اگر آن‌ها هم بتوانند با فضاي صفحه شما ارتباط برقرار کنند، تبديل به مخاطب جديدي براي شما خواهند شد.
3. از هشتگ به‌درستی استفاده کنید
به‌روزرساني‌هاي جديد اينستاگرام، هشتگ را تبديل به ابزاري بسيار کاربردي کرده است. پس قبل از انجام هر کاري با يک بررسي دقيق و همه‌جانبه بهترين هشتگ‌ها را براي پستتان انتخاب کنيد. هشتگ مانند کارت دعوتي است که شما براي مخاطبان ديگر در فضاي اينستاگرام مي‌فرستيد. البته فراموش نکنيد که حداکثر مي‌توانيد تا 30 هشتگ براي هر پست بگذاريد و بهتر است از تمامي آن‌ها استفاده کنيد. حتي مي‌توانيد يک ليست آماده از هشتگ‌هاي پرطرفدار براي خودتان بسازيد و براي هر پست از تعدادي از آن‌ها استفاده کنيد.
4. مکان خود را در هر پست تگ کنید
اين شيوه يکي از راحت‌ترين و بي‌دردسرترين شکل‌هاي تبليغاتي است که علاقه‌مندان به مناطق خاص را به خود جلب مي‌کند، بدون اين‌که قرار باشد توضيح زيادي بدهيد.
5. زمان مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید
زماني را براي پست گذاشتن انتخاب کنيد که مخاطبتان خواب نباشد. البته در هر شهر يا کشوري زمان مناسب با شهر يا کشور ديگر متفاوت است. اما بهترين زمان به صورت کلي براي طرفداران اينستاگرام، قبل از خواب است که براي آخرين بار پست‌هاي مورد علاقه خود را چک مي‌کنند. البته به‌روزرساني جديد اينستاگرام تا حدود زيادي اين مشکل را براي شما حل کرده، چون بدون در نظر گرفتن زمان وقتي صفحه اينستاگرام خود را باز مي‌کنيد، ابتدا پست‌هاي مربوط به صفحه مورد علاقه‌تان را خواهيد ديد. با اين وجود باز هم اولويت اين است که در زمان مناسبي پست‌هايتان را منتشر کنيد تا مخاطبان بيشتري آن را ببينند.
6. محتوای جذابی را به اشتراک بگذارید
علاوه بر اين‌که براي تبليغ کسب‌وکار و جذب مخاطب وفادار بايد روي يک موضوع خاص متمرکز باشيد، جذابيت پست نيز فاکتوري بسيار مهم براي جلب نظر مخاطب به شمار مي‌رود. پس هر بار که مي‌خواهيد پستي در مورد کسب‌وکارتان منتشر کنيد، اين سوال را از خودتان بپرسيد که چه دليلي وجود دارد که مخاطبان اينستاگرام بخواهند صفحه‌اي را دنبال کنند که محتواي آن جذابيت و تاثيرگذاري خاصي ندارد؟!
7. آرم و لوگوی خود را به صورت برجسته در هر پست درج کنید
عامل مهم موفقيت در اينستاگرام صرفا تگ کردن نيست، چون ممکن است ديگران از پست‌هاي شما عکس بگيرند و آن را در صفحات ديگر منتشر کنند. وجود لگو و نام و نشان تجاري در هر پست درست مانند امضاي شماست که نشان مي‌دهد شما آن عکس يا جمله يا محتوا را را انتخاب کرده‌ايد و اعتبار آن بايد به شما برسد.
8. نام‌های مرتبط و مشهور را تگ کنید
اگر نوع کسب‌وکارتان به گونه‌اي است که مي‌توانيد از اسم آدم‌هاي مشهور استفاده کنيد، حتي يک دقيقه هم معطل نکنيد! اين کار باعث مي‌شود تعداد زيادي از مخاطبان اينستاگرام را به صفحه‌تان بکشانيد که بخشي از آن‌ها مي‌توانند به مخاطب وفادار شما تبديل شوند.„

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com