0  |  1

لزوم تعیین مکانی برای استقرار کارآفرینان آبادان در زمینه خوداشتغالی

لزوم تعیین مکانی برای استقرار کارآفرینان آبادان در زمینه خوداشتغالی

به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، علي سينا اسدي ظهر امروز در جلسه شوراي اشتغال که با حضور جمعي از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداري آبادان برگزار شد، با اشاره به تصويب تشکيل کميسيون کارآفريني در شهرستان‎ها از سوي هيئت وزيران اظهار کرد: در اين کميسيون بايد مديران اجرايي از دستگاه‎هايي از قبيل فرمانداري، شوراي شهر، اتاق اصناف، کار و رفاه اجتماعي، راه و شهرسازي، جهاد کشاورزي، دانشکده علوم پزشکي و غيره حضور داشته باشند.

وي با تاکيد بر لزوم پاسخگويي دستگاه‎هاي اجرايي تا پايان شهريورماه امسال درخصوص دريافت تسهيلات از ادارات کل استان، گفت: ضروري است که مکاني براي اجراي پروژه‎هاي کارآفريني به افرادي که صاحب کسب و کار بوده و توانايي راه‎اندازي اشتغال را دارند، اختصاص يابد تا اين افراد بتوانند در زمينه اشتغال‎زايي فعاليت‎هاي موثري داشته باشند.

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي آبادان با بيان اينکه برخي افراد از بيش از يک مرجع، تسهيلات خوداشتغالي دريافت مي‎کنند، گفت: در زمينه اعطاي وام نبايد موازي‎کاري صورت گيرد و دستگاه‎هايي نظير منطقه آزاد اروند بايد در واگذاري تسهيلات با اعضاي کميسيون اشتغال هماهنگ بوده و به صورت مستقل عمل نکند.

اسدي اضافه کرد: براي دريافت تسهيلات اشتغال، افراد بايد از سوي ادارات دولتي مربوطه معرفي‎نامه داشته باشند و از سوي ديگر بايد بيکاري آنها با دليل و مدرک محرز شده باشد.وي در ادامه عنوان کرد: برخي از مشاغل در سطح منطقه اشباع شده‎اند و ديگر ظرفيتي براي راه‎اندازي آنها وجود ندارد، از جمله خياطي يا آرايشگري که ديگر منجر به اشتغال نمي‎شوند، بنابراين تمرکز ما بر مشاغلي است که شانس بيشتري براي اشتغال‎زايي داشته باشند.

اسدي در پايان بيان کرد: ما پيش از واگذاري تسهيلات نياز به يک مرحله راستي‎آزمايي نيز داريم تا از صحت درخواست متقاضيان اطمينان حاصل کنيم، همچنين بايد براي راه‎اندازي مشاغل يک بررسي آسيب‎شناسانه صورت بگيرد تا بر اساس نتايج آن اقدام به اعطاي وام‎هاي خوداشتغالي کنيم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com