0  |  1

نشست «علم، فناوری و نوآوری» ایران و ایتالیا برگزار می شود

نشست «علم، فناوری و نوآوری» ایران و ایتالیا برگزار می شود

نشست «علم، فناوری و نوآوری» کشورهای ایران و ایتالیا ، ۳۰ و ۳۱ فروردین ۹۶ در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزرای علوم دو کشور برگزار می شود.
وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: هدف از برگزاری این نشست، انتقال فناوری و تجربه میان دو کشور و ایجاد بازار برای فروش محصولات دانش بنیان ایران است.
وی افزود: دو کشور ایران و ایتالیا، تفاهم نامه هایی را با یکدیگر منعقد کرده اند که برگزاری این نشست در راستای انعقاد این تفاهم نامه ها است.
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: همکاری علمی دو کشور ایران و ایتالیا در ۱۰ حوزه علوم زیستی، کشاورزی و مواد غذایی، محیط زیست و فناوری تمیز، انرژی، شهرهای هوشمند، حمل و نقل، شیمی سبز، هوافضا، آموزش و توسعه مهارت و توریسم و میراث فرهنگی انجام می شود.
احمدی عنوان کرد: در نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا، ۳۰۰ جلسه در قالب سمینار و جلسات گفتگو برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این نشست، سمینارهایی با موضوع فناوری های سلامت، بیوتکنولوژی، غذا و کشاورزی، فناوری های نسل نو، پالایش محیط زیست، انرژی، باستان شناسی و تکنولوژی های میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: ۱۱۹ نفر از کشور ایتالیا برای حضور در این نشست به ایران سفر می کنند که در این هیات مسئولان ۲۷ دپارتمان دانشگاهی در قالب ۱۴ دانشگاه، ۲۵ کمپانی، ۱۳ مرکز تحقیقات ملی، ۱۰ نماینده از بنیاد شهر علم ایتالیا، ۵ مرکز تحقیقاتی از سایر نهادهای کشور ایتالیا، ۵ شرکت استارت آپ و ۳ سازمان ملی کشور ایتالیا حضور دارند.
احمدی عنوان کرد: همچنین از کشور ایران ۱۲۷ شرکت دانش بنیان، ۱۴ دانشگاه، ۷ پژوهشگاه، ۴ سازمان خصوصی و ۲ آزمایشگاه در این نشست حضور دارند.
وی گفت: هدف از برگزاری این نوع نشست ها، ایجاد دفاتر مشترک در پارک های علم و فناوری است که اکنون نیز به طور مثال پارک علم و فناوری یزد با پارک علم و فناوری گرجستان، دفاتر مشترک ایجاد کرده اند.
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک های علم و فناوری به کشورهایی مانند ایتالیا، استرالیا و آلمان صادر می شود اما برنامه ما این است که علاوه بر به دست آوردن بازارهای اروپایی بتوانیم بازارهای منطقه را نیز در دست بگیریم.
احمدی اظهار داشت: طی سه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار محصولات دانش بنیان پارک های علم و فناوری به کشورهای مختلف صادر شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com