0  |  0

ضرورت زایش شرکت دانش بنیان در دانشگاه ها

ضرورت زایش شرکت دانش بنیان در دانشگاه ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ضروری است که پایان نامه ها و طرح های دانشگاهی در قالب شرکت های دانش بنیان به محصول تبدیل شوند و به بازار برسند.
دکتر بهزاد سلطانی با بیان اینکه تاکنون رشد شرکت های دانش بنیان صعودی بوده است، اظهار داشت: امیدواریم که سال آینده این روند بیشتر شود تا شاهد افزایش هرچه بیشتر محصولات دانش بنیان در بازار باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید جریان زایش شرکت های دانش بنیان از دانشگاهها جدی گرفته شود، افزود: برای این موضوع، برنامه هایی داریم هر چند که وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی نیست اما در صدد هستیم که بتوانیم از شرکت هایی که از دانشگاه ها بیرون می آیند حمایت کنیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: اگر در دانشگاه ها پایان نامه ها و طرح های کاربردی وجود داشته باشند می توانند با راه اندازی یک شرکت دانش بنیان، پروژه خود را پیش ببرند.
سلطانی با تاکید بر اینکه البته این طرح های کاربردی و پایان نامه ها به شرطی که بازار را در دست بگیرند می توانند شرکت دانش بنیان راه اندازی کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی امکان ایجاد شرکت های دانش بنیان دانشگاهی را به وزارت علوم ابلاغ کرده، وزارت علوم نیز به دانشگاهها ابلاغ کرده است.
وی ادامه داد: استاد یا دانشجو می تواند در راه اندازی شرکت های دانش بنیان اقدام کنند.
سلطانی با بیان اینکه چون شرکت های دانش بنیان پول کافی برای ایجاد یک شرکت را ندارند، صندوق نوآوری و شکوفایی به آنها کمک می کند، اظهار داشت: این کمک بدین صورت است که در راه اندازی شرکت، استاد یا دانشجو را یاری می کنیم و با آنها در سود و زیان شرکت شریک می شویم.
وی تاکید داشت: جریان زایش شرکت ها از دانشگاه ها باید اتفاق بیافتد به شرطی که بازار را بدست بگیرند.
وی ادامه داد: اگر چنین شرکت هایی از دل دانشگاه بیرون بیاید محصول دانش بنیان نهایی به مرحله تولید رسیده و مردم نیاز خود را از این دسته محصولات بر طرف می کنند.
سلطانی تاکید کرد: بدین واسطه دانشگاه به سمت تجاری شدن گام بر می دارد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com