0  |  0

حمایت مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری امام خمینی

حمایت مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری امام خمینی

رئیس پارک علم وفنآوری امام خمینی قزوین گفت: با حمایت مادی و معنوی از همه شرکت‌های دانش‌بنیان بویژه حوزه ساختمان آماده همکاری با نظام مهندسی برای رونق بخش مسکن در قزوین هستیم.
یوسف گرجی در اولین همایش پژوهش و ثروت‌آفرینی در صنعت ساختمان که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، اظهارداشت: اگر هر نهاد، ارگان و دستگاهی به وظایف خود بخوبی عمل کند بسیاری از چالش ها و مشکلات کم می شود اما چون برخی کوتاهی‌ها صورت می‌گیرد باید آن را توسط دیگران برطرف کنیم.
وی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها آموزش و تربیت علمی دانشجویان است اما به کارآفرینی توجه نداریم در حالی که باید پس از تحصیل یک دانشجو دنبال میز دولتی نباشد و خودش قادر شود اشتغال ایجاد کند.
گرجی تصریح کرد: مشکل اشتغال از مسائل اساسی است که باید با عزم جدی و برنامه‌ریزی مدون نسبت به حل آن اقدام کرد بر این اساس به نظر می‌رسد نسل سوم دانشگاه‌ها حتما باید کارآفرین باشند تا به نیازها پاسخ دهند.
رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین یادآورشد: ۷۰ درصد دانشگاه‌ها باید ماموریت کارآفرینی داشته باشند لذا بخش‌های مهارتی شکل گرفته تا خلاء توانمندی عملی دانشجویان برطرف شود و دانشگاههای جامع علمی کاربردی در همین راستا راه اندازی شد.
وی بیان کرد: در دنیا حدود ۷۰ درصد اشتغال توسط تکنسین‌ها ایجاد می‌شود ودر ایران حدود ۱۰ درصد این افراد فعال هستند و آموزش ها به اندازه نیاز جامعه نیست به همین دلیل امروز در برخی مشاغل به جای لیسانس از دیپلم بهره می بریم و نیروها جابجا شده اند که این روش به کیفیت کارها لطمه می زند.
ایده های خلاق می تواند اشتغال آفرین باشد
گرجی گفت: در یکی از شرکت های مطرح جهانی تنها با یک ایده دو هزار شرکت ایجاد شده و ۲۰ هزار نفر وارد کار شده اند و ما نیز باید بر اساس روشهای جدید جلو برویم و پارک های علم وفنآوری با همین هدف تاسیس و فعال شده که امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.
وی بیان کرد:درحال حاضر در سراسر کشور ۲۸ پارک علم و فنآوری، ۲۶۱ مرکز رشد و ۲۸۰۰ شرکت دانش بنیان راه اندازی شده تا حلقه واسط دانش و صنعت باشند و بتوانند کاری کنند تا علم به تولید محصول و ثروت منجر شود.
گرجی یادآورشد: باید با علم روز حرکت کنیم تا برنامه ریزی ما نتیجه بدهد اما به دلیل محدودیت منابع اعتباری پارک های علم و فن آوری تنها ۲۰ درصد در اهداف خود موفق بوده اند.
رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین اظهارداشت: در استان قزوین ۳۷ شرکت دانش بنیان داریم که ۱۸ شرکت در پارک علم و فنآوری مستقر هستند و در این پارک ۱۴۱ شرکت هم داریم که در سه حوزه پیش رشد، رشد و پارک فعالیت می کنند.
حمایت مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان در قزوین جدی است
گرجی در ادامه یاداورشد: برخلاف آنچه در برخی سایت‌ها مطرح شده در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین حمایت معنوی و مادی از شرکت های دانش بنیان را با جدیت انجام می دهیم و با دادن مکان مناسب، آموزش و مهارت آموزی و کمک به تولید و بازاریابی محصول به تولید ثروت در این شرکتها کمک می کنیم.
وی گفت: در یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک قزوین ۷۰ هزار قطعه خودرو تولید می شود که امسال این میزان به ۳۵۰ هزار قطعه خواهد رسید و در یک شرکت دیگر دو مدل موتور قطار و توربو ساخته شده که امسال ۳۵۰ دستگاه سفارش گرفته و این وضعیت بیانگر توانمندی جوانان خلاق کشور است.
گرجی بیان کرد: برای خلق ثروت در بخش ساختمان آماده همکاری با نظام مهندسی هستیم و از تشکیل شرکت های دانش بنیان در این عرصه حمایت می کنیم.
وی گفت: استفاده از مصالح مرغوب، افزایش کیفیت ساخت و ساز، توجه به طراحی و معماری جدید و مورد پسند مردم، افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و توجه به نظارت می تواند راهکار برون رفت از رکود در بخش ساختمان و اقتصادی شدن آن باشد.
وی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با شش هزار میلیارد تومان فعال شده اما فقط ۴هزار میلیارد تومان سرمایه آن در گردش است و از مابقی این اعتبارات استفاده نکرده ایم که باید برای آن برنامه ریزی شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com