0  |  0

ایجاد 57 درصد اشتغال خراسان جنوبی در صنایع کوچک

ایجاد 57 درصد اشتغال خراسان جنوبی در صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس جرجانی در نشست مطبوعاتی به مناسبت 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: یکی از روش‌های تقسیم‌بندی صنایع براساس تعداد نیروهای کار در واحدهای صنعتی است، به گونه‌ای که در واحدهایی که نیروهای کار آن کمتر از 50 نفر باشد صنایع کوچک و واحدهایی که بین 50 تا 150 نفر نیرو کار داشته باشد، واحدهای صنعتی متوسط اطلاق می‌شود.

وی به مزایای صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: بومی‌سازی تکنولوژی، بکارگیری نیروی کار و ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش‌افزوده فراوان از جمله این مزایا است.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی یادآور شد: مقام معظم رهبری بر حمایت از صنایع کوچک با توجه به اهمیت این واحدها در ایجاد اشتغال تأکید کرده‌اند.

جرجانی با بیان اینکه از 88 هزار واحد صنعتی در کشور 92 درصد صنایع جزو صنایع کوچک و متوسط است، افزود: صنایع کوچک در کشور 81 هزار واحد صنعتی را در برمی‌گیرد و این تعداد واحدها حدود 45 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‎اند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 95 درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی جزو واحدهای صنعتی کوچک هستند.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه 66 هزار و ٢٠٠ نفر در صنایع کوچک استان مشغول به کار هستند، افزود:حدود 5٧ درصد اشتغال استان توسط صنایع کوچک ایجاد شده است.

جرجانی با بیان اینکه در شرکت شهرک‌های صنعتی سعی می‌کنیم زیرساخت‌های اصلی و مورد نیاز را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم کنیم، گفت: در حوزه ایمنی زیرساخت‌های لازم امسال در شهرک صنعتی قاین فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از زیرساخت‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم شده، بلااستفاده باقی می‌ماند که از آن جمله می‌توان به ایجاد شبکه‌های گازرسانی اشاره کرد، افزود: از تمام صنعتگران تقاضا داریم که از زیرساخت‌های فراهم شده استفاده کنند و استفاده از سوخت برای مناطقی که دسترسی به گاز ندارند، انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل تأمین آب برای واحدهای صنعتی موجود در استان رفع شده است، یادآور شد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان داشته، ولی اگر بخواهیم استان صنعتی داشته باشیم با توجه به زمین‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در اختیار است نیاز به تأمین یک‌هزار و 200 لیتر آب وجود دارد.

جرجانی ادامه داد: برای توسعه صنعتی استان باید بیشتر به سمت صنایعی که مصرف آب کمتری دارند، برویم.وی با اشاره به اینکه مجموع آب مصرفی در بخش صنایع استان کمتر از یک درصد آب مصرف شده در استان است، اضافه کرد: با این وجود حدود 25 درصد اشتغال استان در بخش صنعت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: با ایجاد واحدهای جانبی در بخش صنعت در شهرستان خوسف در سال آینده بیکاری وجود نخواهد داشت.جرجانی در مورد پرداخت یارانه به واحدهای صنعتی گفت: تا زمانی که واحدهای صنعتی تسهیلات دریافت نکنند، نمی‌توانیم به آنها یارانه پرداخت کنیم و در راستای گرفتن تسهیلات واحدهای صنعتی استان که دارای مشکل نبوده‌اند معرفی به بانک عامل شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید فعالیت صنعتی مبتنی بر آموزش باشد، تصریح کرد: در بخش آموزش دوره‌های زیادی در مورد مدیریت بازاریابی و فروش، ایمنی، محیط زیست و خوشه طیور برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به تعطیل بودن 18 درصد از واحدهای صنعتی در استان گفت: برخی از این واحدها به سبب بدهی به بانک‌ها در اختیار بانک‌ها قرار گرفته ولی برخی دیگر به سبب مشکل در فروش محصولات خود به تعطیلی انجامیده‌اند که تسهیلات نیز به این دسته از واحدهایی که باید چرخه تولید خود را تغییر دهند، پرداخت می‌شود تا کمکی برای برگشتن به چرخه تولید استان به آنها باشد.

جرجانی با بیان اینکه باید به موضوع بازاریابی بسیار توجه شود، افزود: واحدهای صنعتی نباید تنها به فکر بازار داخلی در استان برای فروش محصولات خود باشند بلکه باید نگاه خود را برای رقابت در بازار‌های دیگر استان‌های کشور فراتر ببرند.

وی گفت: با قانون رفع موانع تولید بخش زیادی از مشکلات واحدهای صنعتی برطرف می‌شود و سعی می‌کنیم در سال جاری به تعداد واحدهای غیرفعال و تعطیل شده افزوده نشود.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به معافیت مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی در مناطق محروم به عنوان یک مشوق در نظر گرفته می‌شود و در حال حاضر تمام استان شامل این معافیت می‌شود البته واحدهایی که در بیرجند از سال 95 پروانه بهره‌برداری دریافت کنند مشمول این معافیت خواهند شد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com