0  |  1

10 روش ساده براي جذب بهترين كارمندان

10 روش ساده براي جذب بهترين كارمندان

همه به دنبال يافتن كارمند رويايي خود هستند، يعني كسي كه سخت كار مي‌كند، انرژي مثبت ايجاد مي‌كند، و ايده‌هاي بزرگي مطرح مي‌نمايد.

ولي پيدا كردن اين نوع كارمند، به تلاش بيشتري نياز دارد و صرفا با ارسال يك شرح شغل نمي‌توان اين نوع كارمندان را جذب كرد. مخصوصا كسب و كارهاي كوچك كه ممكن است از نظر ميزان منابع، با شركت‌هاي بزرگ برابر نباشند بايد بيشتر تلاش كنند.

اگر مي‌خواهيد كارمندان درجه يك را براي كسب و كار خود استخدام كنيد بايد استراتژي استخدام خود را بهبود ببخشيد. در اينجا 10 روش براي استخدام و حفظ بهترين كارمندان را مطرح مي‌كنيم:

1 . روي يك فرايند كامل استخدام، سرمايه‌گذاري كنيد.

ممكن است براي پر كردن يك جاي خالي در شركت خود عجله داشته باشيد، ولي بهتر است بدانيد كه پيدا كردن يك فرد مناسب به زمان زيادي احتياج دارد. اگر به دنبال يك فرد باكيفيت هستيد بايد يك فرايند استخدام كامل تهيه كنيد كه شامل استخدام اختصاصي مديران، يك برنامه‌ي ارجاع، و استفاده از انواع سايت‌هاي فهرست شغل باشد. حتي در اين فرايند مي‌توانيد با نگاه به رقباي خود، كانديداهاي بالقوه براي استخدام را پيدا كنيد.

2 . بر فرهنگ منحصر به فرد شركت خود تاكيد كنيد

با اينكه ممكن است فعلا نتوانيد مزاياي خيلي خوبي ارائه كنيد، ولي با اين حال باز هم چيزي براي ارائه داريد(مثل فرهنگ يكپارچه‌ي شركت با پتانسيل رشد بالا). سعي كنيد هر آنچه كه باعث مي‌شود شركت شما محل خوبي براي كار باشد را تكرار كنيد.

3 . پكيجي از مزاياي عالي ارائه كنيد

حتي اگر يك كسب و كار كوچك هستيد كه نگران درآمد خود مي‌باشيد، باز هم بايد روي مزاياي كارمندان مثل بيمه‌‌درماني و طرح‌هاي بازنشستگي سرمايه‌گذاري كنيد. از آنجايي‌كه سياست‌هاي زيادي براي انتخاب كارمندان وجود دارد، بايد تا جايي كه مي‌توانيد اين سياست‌ها را ياد بگيريد. حتي ممكن است از يك متخصص بخواهيد در اين فرايند به شما كمك كند.

4 . خدمات آموزشي و پشتيباني خوب ارائه كنيد

فرايند اجتماعي‌شدن سازماني هم بسيار مهم است. يادتان باشد كه هميشه يك منحني يادگيري وجود دارد، و چند هفته‌ي اول آموزش، خيلي مهم و اساسي است و در واقع در طولاني‌مدت مي‌تواند باعث صرفه‌جويي در وقت شما بشود. مطالب را تهيه كنيد، جلسه‌هاي آموزشي كوچك يا يك به يك تشكيل دهيد، و به كارمندان جديد خود بگوييد كه بايد اين فرايندها را طي كنند. در ضمن اگر كارمندان جديد سوالي پرسيدند از پاسخ دادن به آنها دريغ نكنيد.

5 . توانمندي لازم براي موفقيت را به آنها اعطا كنيد

هيچ چيز بدتر از اين نيست كه مدير، توانايي شما براي خوب كار كردن را باور نداشته باشد. تيم بري بنيانگذار و رئيس نرم‌افزار پالو آلتو، با دادن امتياز به كارمندانش( مثل حقوق خوب، مراقبت درماني عالي، و آزادي و استقلال در انجام كارهايشان)، توانست شركت خود را از صفر به 35 نفر توسعه دهد.

6 . در رابطه با نقش، صادق باشيد

هرگز در مورد يك موقعيت كاري، وعده‌هاي دروغين ندهيد. با اين كار فقط متقاضي شغل(و در نهايت خودتان)‌ را نااميد خواهيد كرد. در مورد الزامات نقش، صادق باشيد و حتي اگر يك نقش مستلزم ساعت‌ها كار خسته‌كننده يا ده‌ها سفر كاري باشد، صادقانه مطرح نماييد. با بيان جزئيات دقيق در مورد موقعيت، متقاضياني كه مناسب آن نقش نيستند از دور خارج مي‌شوند.

7.  يك وب‌سايت عالي و شگفت‌انگيز طراحي كنيد...

آيا وب‌سايت شركت شما دسترس‌پذير و سرگرم‌كننده است و واسط كاربري راحتي دارد؟ آيا اين وب‌سايت، به طور كلي اين ديد را به كارمندان مي‌دهد كه قرار است در آنجا چه كاري انجام دهند؟ اگر اينطور نيست، بايد كمي زمان بگذاريد و وب‌سايت خود(به خصوص بخش فرصت‌هاي شغلي و استخدام) را بازسازي كنيد. در بسياري از كسب و كارهاي كوچك بخش‌هايي وجود دارد كه در آنها توضيحاتي در مورد اعضاي تيمشان نوشته شده است. اين توضيحات، به متقاضيان شغل كمك مي‌كند كه بدانند قرار است با چه كساني كار كنند. 

8 . شرايط انعطاف‌پذيري را براي آنها فراهم كنيد

بسياري از كسب و كارهاي كوچك به كارمندان خود اجازه مي‌دهند در صورت نياز از راه دور كار كنند و ساعات كاري انعطاف‌پذيري داشته باشند. اين آزادي، در بسياري از شركت‌هاي بزرگ يك مزيت محسوب مي‌شود. اگر اين آزادي عمل را به تيم خود بدهيد، در واقع اين پيام را به آنها داده‌ايد كه به آنها اعتماد داريد و مي‌دانيد كه زمان خود را به طور كارآمدي مديريت خواهند كرد.

9 . دفتر كار را تميز كنيد.

اولين برداشت متقاضي شغل از فضاي دفتر كارشما، مهم است. اگر دفتر كار شما يكنواخت، خسته‌كننده يا كثيف باشد، متقاضي ممكن است محيط را ترك كرده و تمايل نداشته باشد در آنجا كار كند. به همين دليل بايد فضاي دفتر خود را طوري شاد و تميز نگه داريد كه متقاضي تحريك شود در آنجا كار كند.

10 . مطمئن شويد كه كارمندان فعلي شما خوشحال هستند

وقتي در حال جذب متقاضيان جديد هستيد، از كارمندان فعلي خود غافل نشويد. نرخ بالاي چرخش شغلي، هميشه علامت خوبي نيست و كارمندان جديد هم از اين مسئله خوششان نمي‌آيد. به كارمندان خود به طور عادلانه پاداش دهيد، فضايي براي رشد آنها فراهم نماييد، و از تلاش‌هاي آنها تقدير كنيد. با تقويت روحيه‌ي كارمندان، شركت شما مكان بسيار جذابي براي كار خواهد بود.

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com