0  |  0

مزیت‌های استانی زنجان برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی تدوین می‌شود‌

مزیت‌های استانی زنجان برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی تدوین می‌شود‌

ناصر وفائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درزنجان با اشاره به توجه به این مزیت‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اظهار داشت: طبق تفاهم نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی در امر شناسایی و معرفی افراد، ظرفیت‌های موجود در استان شناسایی شده و در کمیته‌های مشترک ایجاد شده بین دستگا‌ها و صندوق مورد تبیین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: صندوق حمایت‌های مالی خود را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی در این حوزه‌ها به متقاضیان ارائه می‌دهد.وفائی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده صندوق در طی دو سال گذشته گفت: اجرای دو تفاهم نامه ملی در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین تولید ملزومات خانه و آشپزخانه  از جمله مواردی بوده است که در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منعقد و صندوق حمایت‌های خوبی را از این واحد‌ها با اعطای تسهیلات اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: در طی امسال نیز چندین تفاهم نامه استانی در حوزه پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل و تولید عسل طبیعی، تولید کفش بچه گانه و ورزشی منعقد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان زنجان عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌های صندوق حمایت از خوشه‌های کسب و کار حمایت مالی از زنجیره‌های تولید و توزیع و فروش محصولات، پشتیبانان مشاغل خانگی و کارگاهی و شرکت‌های دانش بنیان، توسعه شبکه‌های فروش و برندسازی تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه محصولات تولیدی استان گفت: ایجاد این بازارچه محصولات تولیدی استان می‌تواند زمینه خوبی را برای فروش و پشتیبانی از تولید محصولات ایجاد کرده و در بازاریابی برای محصولات که بسیاری از واحد‌ها در این زمینه با مکمل مواجه هستند موثر باشد.

وفائی با اشاره به مزیت‌های استانی احصای شده تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های خوب استان در زمینه تولید صنایع دستی همچون ملیله، ظروف مسی و محصولاتی کشاورزی همچون زیتون صندوق حمایت‌های خوبی را از پشتیبانان مشاغل خانگی به عمل آورده است.

وفائی خاطرنشان کرد: حمایت از پشتیبانان مشاغل خانگی در زمینه فعالیت قالیبافی، ملیله‌کاری تولید ظروف مسی، چاقوسازی، گلیم بافی، خیاطی و تولید پوشاک و تامین مالی صنایع تبدیلی در زمینه زیتون، آبزی پروری از اولویت‌های صندوق کارآفرینی و امید  استان زنجان است.

وی افزایش مشاغل خدماتی را از اولویت‌های تعیین شده برای استان دانست و تصریح کرد: در راستای رسیدن به این هدف استانی صندوق حمایت‌ها و توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری در سطح استان داشته  و توسعه اشتغال در بخش خدمات را نیز مد نظر قرار داده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com