0  |  0

سرمایه گذاری خصوصی به اشتغالزایی و رفع بیکاری رامشیر کمک‌ می‌کند

سرمایه گذاری خصوصی به اشتغالزایی و رفع بیکاری رامشیر کمک‌ می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فیوضی در شورای اداری شهرستان رامشیر عنوان کرد: به‌رغم تنگناهای مالی این شهرستان در زمینه تخصیص بودجه خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های بسیاری در زمینه رفع محرومیت در این شهرستان انجام گرفته است.

وی با اشاره به تأکید استاندار در خصوص مبحث اشتغال‌زایی افزود: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شهرستان نیازمند حضور همه‌جانبه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران هستیم و در صورت مشارکت فعالانه آن‌ها در این زمینه، بی‌شک موضوع بیکاری نیز با حمایت دولت حل خواهد شد.

فرماندار رامشیر تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلفی همچون گردشگری، احداث کشتارگاه صنعتی و صنایع بسته‌بندی جلساتی با اتاق بازرگانی آبادان برگزارشده است و در همین راستا طی چند روز آینده تیم کار‌شناسی از ظرفیت‌های شهرستان رامشیر بازدید خواهد کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: به‌طور حتم توسعه در شهرستان‌های کوچک و نوپا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بسیار است. در این‌گونه شهرستان‌ها برخلاف شهرستان‌های بزرگ و قدیمی با مدیریت مناسب می‌توان به‌راحتی کار کرد زیرا در شهرهای قدیمی متأسفانه تصمیماتی به‌اشتباه گرفته شده که باعث ایجاد مشکلات فراوان شده است.

اشرف عسکری افزود: به‌منظور ایجاد توسعه پایدار در شهرستان رامشیر اعتبارات جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود و انتظار می‌رود به منظور اولویت‌بندی و تأمین اعتبارات، دستگاه‌های اجرایی شهرستان اطلاعات و آمار دقیقی به دفتر فنی فرمانداری ارائه کنند.

عسکری گفت: شهرک‌های صنعتی پتانسیل خوبی برای اشتغال دارند و انتظار می‌رود که شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با مشاوره خوب به سرمایه‌گذاران و آمادگی زیرساخت‌ها زمینه را بیش ‌از پیش برای ورود سرمایه‌گذاران به این شهرستان آماده کنند.

حمیدرضا یونسی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این جلسه به مزایای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی از قوانین شهرداری‌ها مستثنی هستند و با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی در زمان احداث مجوزهای لازم را اخذ می‌کنند به همین دلیل این امر زمان سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری را کاهش می‌دهد.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه خدمات در شهرک‌های صنعتی به‌صورت مشترک است باعث کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذار خواهد شد و همچنین شرکت‌ها در تأمین مواد اولیه می‌توانند از خدمات هم‌افزایی استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به‌صورت نقد و اقساط است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با پرداخت ۱۵ درصد مابقی را در دوازده قسط سه‌ماهه پرداخت کنند.

استفاده از معافیت‌های مالیاتی به مدت ۱۰ سال و اعطای تنفس ۹ ماهه بعد از انعقاد قرارداد از مزایایی خواهد بود که سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com