0  |  1

توجه به آموزش های کارآفرینی به موازات آموزش های مهارتی ضروری است

توجه به آموزش های کارآفرینی به موازات آموزش های مهارتی ضروری است

قاسم صیادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توانمندسازی افراد در جامعه شیوه و مدل های مختلفی جهت آموزش از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است.
وی به ارایه آموزش های بازار محور از سوی این سازمان اشاره و اظهار کرد: این نوع آموزش شامل آموزش، تولید، بازار یابی و فروش بوده و افراد با آموزش با بازاریابی و فروش آشنا و فاصله بین آموزش و اشتغال کم می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ترویج روحیه تعاون و همکاری و تولید بدون کارخانه در عرصه مشاغل کوچک و خرد را از مهمترین ویژگی های آموزش های بازار محور برشمرد.
صیادی از ارایه آموزش های مهارتی در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت به هشت هزار و 647 نفر از افراد طی تابستان امسال خبر داد.وی یادآورشد: این آموزش ها در 20 پایگاه شهری، 20 پایگاه روستایی و هفت پایگاه غیر دولتی با 383 دوره در شهرهای زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، طارم، ماهنشان و سلطانیه ارایه شده است.
وی خاطر نشان کرد: درزمان حاضر201 گارگاه شامل 116 کارگاه ثابت شهری، 201 واحد شهری، 10 کارگاه در سطح پادگان ها و 16 کارگاه در سطح زندان های استان زنجان برای ارایه آموزش های مهارتی فعال است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان از آموزش به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه نام برد.صیادی یادآورشد: باید تناسب لازم بین مطالبات بازار کار و نوع آموزش های مهارتی قابل ارایه وجود داشته باشد.
پارسال از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان 24 هزارو 958 نفر معادل سه میلیون و 939 هزار و 305 نفر ساعت در بخش دولتی آموزش دیده اند.طی سال گذشته 162 هزار و 823 نفر ساعت در زندان ها و ندامتگاه ها، یک هزار و 400 نفر ساعت در کمپ و 46 هزار و 733 نفر ساعت در سکونتگاه های غیر رسمی استان آموزش های فنی و حرفه ای ارایه شده است.
163 آموزشگاه دولتی و خصوصی فنی و حرفه ای در این استان فعال است که از این تعداد 13 مرکز آموزشی دولتی و 150 آموزشگاه خصوصی آزاد زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند.از این تعداد 20 آموزشگاه در حوزه برادران، 113 آموزشگاه در حوزه خواهران و 17 آموزشگاه به صورت دو منظوره آموزش های مهارتی را به علاقه مندان ارایه می دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com