0  |  2

چرا كسب و كارهاي اجاره‌اي آنلاين، پررونق هستند؟

چرا كسب و كارهاي اجاره‌اي آنلاين، پررونق هستند؟

امروزه هر چيزي كه به ذهنتان مي‌رسد را مي‌توانيد به طور آنلاين اجاره كنيد. به گفته‌ي يك كارآفرين، با اجاره‌ دادن انواع محصولات مختلف مي‌توانيد سود زيادي كسب كنيد. در اينجا بازارهايي را بررسي مي‌كنيم كه خدمات اجاره را طوري ارائه مي‌دهند كه حتي خواب آن را هم نمي‌توانيد ببينيد.

روياي داشتن لباس عروسي

قديم‌ها دختران آرزو داشتند لباس عروس مادر يا مادربزرگشان را بپوشند. ولي امروزه در بازار، لباس‌عروس‌ها بر اساس آخرين مد سراسر جهان عرضه مي‌شوند و طراحي‌ها به سرعت تغيير مي‌كنند،‌ به طوري‌كه ديگر تعداد كمي از خانم‌ها تمايل دارند از لباس قديمي بيست يا سي سال پيش استفاده نمايند. ولي در عين حال، هزينه‌ي يك لباس عروس خيلي زياد است و هيچ عروسي تمايل ندارد به خاطر لباسي كه فقط يك بار آن را مي‌پوشد پول خود را دور بياندازد. به همين دليل، بازارهايي به وجود آمدند كه به اجاره‌ي لباس عروس مي‌پردازند.

آيا به خاطر يك مرغ، قفس مي‌خريد؟

كساني كه در حومه‌ي شهر زندگي مي‌كنند معمولا مرغ پرورش مي‌دهند، ولي تا يك جوجه به مرحله‌ي تخم‌گذاري و سود برسد خطرات زيادي را بايد پشت سر بگذارد، مثل روباه و ساير مشكلاتي كه در قفس پيش مي‌آيد. ولي اگر مرغ را اجاره كنيد، كشاورزاني كه در حومه‌ي شهر زندگي مي‌كنند مرغ‌هاي شما را پرورش مي دهند و شما فقط هزينه‌ي اجاره را پرداخت مي‌كنيد.

در خارج از كشور، ديگر نگران تلفن همراه خود نباشيد.

اگر تجربه‌ي سفر خارج از كشور داشته باشيد حتما برايتان پيش آمده است كه از اينكه خط تلفن يا تبلت شما خارج از كشور كار نمي‌كند سرخورده شويد. شركت KeepGo شركتي است كه با هزينه‌هاي كم روزانه، مشتريان را به سيم‌كارت‌هاي بين‌المللي متصل مي‌ُسازد.

بدون اينكه از خانه خارج شويد، لباس موردعلاقه‌ي خود را بيابيد.

برخي فروشگاه‌هاي لباس، اين امكان را در اختيار شما مي‌گذارند كه حتي بدون بيرون آمدن از خانه براي پرو، لباس موردنظر خود را به طور آنلاين انتخاب كرده و اجاره نماييد. آنها سوالاتي مثل برند و اندازه‌ي لباس موردعلاقه‌تان را مي‌پرسند تا بفهمند كدام لباس دقيقا اندازه‌ي شماست، و اگر گاهي هم اشتباهي پيش بيايد و لباس اندازه‌تان نشود، معمولا شعبه‌هايي در كشور دارند كه در اسرع وقت پاسخگو بوده و آنچه را كه نياز داريد به شما تحويل مي‌دهند.

مهم نيست كه شما يك مصرف‌كننده هستيد يا يك كارآفرين، به هرحال واقعيت اين است كه گسترش مداوم بازار كسب و كار اجاره‌اي خيلي جذاب است. با توجه به اينكه به كدام كسب و كار اجاره‌اي علاقه داريد، مي‌توانيد بدون داشتن سرمايه‌ي زياد وارد بازار شويد. اجاره‌ دادن يك نوع كالا، احتمالا خيلي گران‌تر از بازاري خواهد بود كه در آن مردم طبق سليقه‌ي خود كالاهايشان را انتخاب مي‌كنند. اگر تصميم داريد وارد كسب و كار اجاره‌اي شويد، بايد در ابتدا زمان و تلاش زيادي را صرف تداركات و تحليل محيطي كه مي‌خواهيد در آنجا باشيد انجام دهيد. بعد از همه‌ي اين كارها، نوبت ارسال كالا به شخص اجاره‌كننده است كه كار نسبتا آساني است. علاوه بر اين اگر مي‌خواهيد كالاهايي مثل لباس يا كيف و غيره را هم اجاره دهيد، به فضاي انبار، كاتالوگ، و پيش‌بيني موارد موردنياز در آينده هم نياز داريد.

براي ورود به اين عرصه، تحقيقات هم خيلي مهم است. مثلا بايد به سوالاتي از اين قبيل پاسخ دهيد:

  • چطور مي‌خواهيد مانع دزديده شدن كالاهاي اجاره‌‌اي شويد؟ شخص اجاره‌كننده را تعقيب خواهيد كرد يا از خير كالاي خود گذشته و كالاي ديگري را جاي آن مي‌گذاريد؟ بايد در اين مواقع يك استراتژي داشته باشيد. علاج واقعه، قبل از وقوع بايد كرد...
  • ايده‌ي خود را چطور به بازار عرضه خواهيد كرد؟ هزينه‌ها و ضررهاي بالقوه‌ي بازار شما چقدر خواهد بود؟

 

كسب و كارهاي اجاره‌اي معمولا موفق هستند،‌ زيرا مشتريان اغلب عادت دارند يك بار از كالاهاي خود استفاده نمايند. مثلا يك بار فيلمي را مي‌بينيم ولي برايمان مهم نيست آن فيلم مال خودمان باشد. كودكان خيلي سريع از اسباب‌بازي‌هاي خود خسته مي‌شوند. فرهنگمان طوري است كه در پول خود صرفه‌جويي كرده و لباس خيلي گران‌قيمت رسمي نمي‌خريم، و در عين حال از پوشيدن مجدد آن هم اجتناب مي‌كنيم.

بازار اجاره‌اي تمام نيازهايي كه در بالا مطرح شد را برطرف كرده و موجب صرفه‌جويي مي‌شود. البته اينطور نيست كه همه‌ي مشتريان به بازار اجاره‌اي علاقه داشته باشند و همه‌ي كارآفرينان به خاطر حاشيه‌ي سود پايين و ترس از خسارت زياد، دور اين بازار را خط بكشند. شما ابتدا بايد تصميم خود را براي ورود به اين مسير كارآفريني بگيريد، تحقيقات لازم را انجام دهيد، و سپس وارد اين كار شويد.

برگرفته از سايت inc.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com