0  |  0

لزوم همگرایی سازمان ها در استفاده از ظرفیت جوانان خلاق

لزوم همگرایی سازمان ها در استفاده از ظرفیت جوانان خلاق

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیبی در همایش نقش جوان در عرصه اقتصاد و کارآفرینی که در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، گفت: با رخداد اتفاقات مثبت در سال های اخیر در گلستان مانند اتصال راه آهن اینچه برون به آسیای میانه و تصویب منطقه آزاد، زیرساخت های لازم در حال فراهم شدن است.

نصیبی افزود: باتوجه به اینکه در گذشته، ظرفیت همکاری جوانان و اتاق بازرگانی گرگان مغفول مانده بود، برگزاری چنین جلساتی فتح بابی برای معرفی فرصت ها به جوانان خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: با معرفی فرصت ها به جوانان، شاهد پویایی مبادلات تجاری و صنعتی استان خواهیم بود.

وی بر همگرایی جوانان و سازمان ها تاکید و اظهار کرد: باتوجه به دغدغه های ملی و رتبه خاص استان گلستان در بخش های گوناگون نیروی انسانی و موقعیت جغرافیایی، همگرایی سازمان ها و بخش خصوصی با جوانان خلاق ضروری است.

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری گلستان تصریح کرد: امیدواریم جوانان خلاق با بهره گیری از فرصت های موجود و ظرفیت هایی که در حال پدید آمدن است، در راستای اشتغال آفرینی و پویایی بهره مند شوند.

نصیبی بیان کرد: مشاوران حوزه استانداری و دیگر سازمان ها مانند پارک علم و فناوری با همکاری مشترک، با تدوین برنامه های عملیاتی زمینه ساز بیشتر شدن نقش جوانان را فراهم می کنند.وی با تاکید بر به استفاده از انگیزه و پشتکار جوانان بیان کرد: شرط اصلی موفقیت افراد کارآفرین استان و کشور علاوه بر تلاش، استفاده حداکثری از ظرفیت های حداقلی با کمک خداوند بوده است.

اتاق بازرگانی پذیرای ایده خلاقانه جوانان است

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان گرگان از آمادگی این نهاد از ایده های خلاقانه جوانان خبر داد.رمضان بهرامی ابتدا به تحولات اتاق بازرگانی گرگان در دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در حال پوست اندازی است و به روش های نوین دست پیدا می کند.

بهرامی اظهار کرد: تنها چیزی که در استان ما را رنج می دهد، اتاق های فکر است و جوانان می توانند در ۱۹ کمیسیونی که در سطح اتاق بازرگانی وجود دارد به تحول استان کمک کنند.

وی از پیشنهاد خود به مسئولان کشور خبر داد و بیان کرد: به وزرای امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده ایم که از مدیران به عنوان رایزن بازرگانی در کشور مقصد استفاده کنند و حقوق و مزایا را اتاق تامین می کند.

وی تصریح کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی در استان صادر کرده ایم و با این وجود، این حجم تجارت قابل قبول نیست.رئیس اتاق بازرگانی شهرستان گرگان تصریح کرد: بستر زیادی برای توسعه صادرات داریم و می توانیم حجم صادرات استان را به یک میلیارد دلار در سال برسانیم.

بهرامی بر لزوم ارتباط جوانان با اتاق بازرگانی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم همه کسانی که با اتاق بازرگانی در ارتباط هستند، این ارتباط را گسترش دهند و ما پذیرای ایده خلاقانه جوانان هستیم.

وی در ادامه به مشکلات واحد تولیدی اشاره و بیان کرد: مشکلاتی که در حوزه شهرک های صنعتی و امور مالیاتی وجود دارد را با کارگروه های خود حل می کنیم و خوشبختانه این همگرایی در استان دیده می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com