0  |  0

اشتغالزایی با استارتاپ‌ها و بازگشت نخبگان به کشور

اشتغالزایی با استارتاپ‌ها و بازگشت نخبگان به کشور

علی مرتضی بیرنگ در اظهار کرد: طی سه سال گذشته در راستای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در حال انجام بوده تعدادی از این افراد به کشور بازگشته اند.
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری افزود: در قالب این برنامه یک هزار نفر از متخصصان و کارافرینان ایرانی برجسته از خارج به ایران برگشته و به کار مشغول شده اند.
بیرنگ با اشاره به فعالیت نخبگان بازگشته به کشور گفت: این افراد کارهای پژوهشی و اکادمیک را در پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها انجام می دهند.
قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی خاطر نشان کرد: تا کنون و بر اساس آخرین آمار، ۶۲ شرکت و استارتاپ توسط نخبگان بازگشته به کشور راه اندازی شده که در هر یک از این شرکت ها بیش از ۵۰ نفر از افرادی هم که به کشور بازگشته اند مشغول به کار شده اند.
وی با تاکید بر اینکه به واسطه این اقدام، اشتغالزایی برای داخل و خارج به وجود می آید که این از اهمیت بالایی برخوردار است.
بیرنگ افزود: همچنین طبق بررسی ها بیش از هزار نفر از تحصیلکرده های ممتاز داخل کشور در استارتاپ های ایرانیان مقیم خارج مشغول به کار شده اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com