0  |  0

فرهنگ کارآفرینی باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ کارآفرینی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایرنا رضا اسماعیلی پور در اولین همایش کارآفرینی در رودبار جنوب افزود: هدف از برگزاری دوره های کارآفرینی ترویج فرهنگ کار است.وی تصریح کرد: کارآفرین مهم نیست از کجای کشور و دنیاست مهم این است برای افراد جامعه پویایی را به دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید از حداقل امکانات در جهت کارآفرینی استفاده کنیم و با روش های سنتی نمی توان پیشرفت کرد لذا باید از انرژی با روش های نو و تکنولوژی های جدید استفاده کنیم و آنها را در دستور کار قرار دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نمونه بارز بهروری از انرژی را طرح همیاران آب استاندار کرمان عنوان کرد و گفت: این طرح باعث شد بهره وری از آب بالا رود و در کشور الگو شود و سایر استانهای کشور از این طرح استفاده می کنند.
وی افزود: با توجه به تدوین سند برنامه ششم توسعه کشور باید پیشنهادات خود را به استان ارسال کنید زیرا شهرستان ها در بطن کار هستند و مشکلات را می دانند و باید راهکار مناسب را در جهت استفاده بهتر از انرژی و بالابردن بهروری ارایه دهیم.
اسماعیلی پور با بیان این مطلب که 64 هزار هکتار زمین زراعی در رودبار جنوب وجود دارد بیان کرد: باید از ظرفیت های موجود منطقه برای کارآفرینی بهره ببریم و هیچ کس از بیرون برای ما کاری نمی کند لذا باید به فکر خودمان باشیم.
وی گفت: اگر بخواهیم برای هر نفر در بخش صنعت شغل ایجاد کنیم باید یک و نیم میلیارد ریال علاوه بر مصرف انرژی مانند آب و گاز هزینه کنیم اما در بخش کشاورزی همه پتانسیل ها مهیاست فقط باید بهره وری از انرژی آب و خاک را مدنظر قرار دهیم.
وی تصریح کرد: باید آموزش و استفاده از تجهیزات جدید در کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم زیرا روش های سنتی کاشت، داشت و برداشت محصولات کشارزی باعث از بین رفتن صرفه اقتصادی می شود.
فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: اگر مدیران و مسوولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند مشکل اشتغال آن طی مدت چهار تا پنج سال آینده حل خواهد شد.
عطاءالله ناوکی افزود: در نمایشگاه توانمندی های روستایی کشور رودبار جنوب بسیار عالی و سرآمد بود به طوریکه در همان مدت چند روز توانستیم تفاهم نامه هایی را با سرمایه گذاران امضا کنیم.
وی با غنی و بکر خواندن ظرفیت های شهرستان رودبار جنوب در زمینه پرورش شتر تصریح کرد: سرمایه گذرانی نیز در این زمینه دعوت کردیم و تفاهم نامه هایی برای سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی فراورده های حاصل از پرورش شتر امضا شد.
وی احداث یک کشتارگاه صنعتی را در رودبار جنوب بسیار ضروری دانست و بیان کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده با کمک معاونت حوزه برنامه ریزی مقرر شد یک گروه سرمایه گذاری پس از بازدید میدانی از منطقه برای احداث این کشتارگاه مقدمات را فراهم نمایند.
ناوکی با بیان این مطلب که کشاورزی سنتی دیگر صرفه اقتصادی ندارد اظهار کرد: باید با استفاده از روش های جدید کشاورزی را به سمت مکانیزه هدایت کنیم و در این راستا کشاورزان نیز باید اهتمام داشته باشند.
شهرستان رودبار جنوب با جمعیت 123 هزار نفر در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com