0  |  1

معرفی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

معرفی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان يك سازمان مستقل با هدف توسعه مبتني بر دانايي از طريق ايجاد مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در اصفهان، قطب اقتصادي و صنعتي ايران شكل گرفته است. اين سازمان به عنوان اولين سازمان موسس مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در كشور، تلاش مي‌كند تا با ايجاد بستري مناسب براي توسعه فعاليت‌ شركت‌هاي دانش‌بنيان، زمينه لازم را براي تجاري‌سازي دستاوردهاي آن‌ها و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي فراهم آورد.

سازماندهى امكانات تحقيق و توسعه براى ايجاد پيوند بين منابع و مهارت‌هاى دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتى و صنعتى، جهت دادن مؤثر جامعه علمى كشور به سوى تحقيق در رشته‏هاى موردنياز، برنامه‏ريزى و ايجاد زمينه مناسب به منظور كاربردى و تجارى كردن نتايج تحقيقات، ايجاد فضاى مناسب علمى و پژوهشى براى جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج از كشور، ارتقاى دانش فنى متخصصين براى بروز خلاقيتها و نوآوريها در زمينه تكنولوژى، دستيابى به آخرين اطلاعات و دانش فنى موردنياز به منظور كسب و ايجاد تكنولوژى برتر در صحنه رقابت جهانى، اشاعه فرهنگ و سازماندهى فعاليتهاى جمعى تحقيقاتى و استفاده از امكانات شهرك، پيشنهاد راهبردهاى مناسب براى جذب و انتقال دانش فنى از جمله وظایف قانونی این شهرک است.

و اما اقدامات اجرایی انجام شده از زمان تأسیس تا کنون شامل موارد ذیل است:

۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶: تعيين و تصويب اعضاي هيات موسس شهرك توسط شوراي پژوهشهاي علمي كشور، مكان يابي، تشكيل هيات اجرايي به رياست استاندار اصفهان و تاسيس دبيرخانه شهرك، تشكيل كميته هاي تخصصي در شهرك، آغاز طراحي مركز رشد فناوري، تهيه و تصويب اساسنامه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شروع فعاليتهاي تحقيقاتي با۳۵ پروژه در شهرك.

۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸: تصويب رديف بودجه ملي براي شهرك، برگزاري اولين جشنواره منطقه اي شيخ بهايي، واگذاري ۵۲۰ هكتار از اراضي مجاور دانشگاه صنعتي اصفهان جهت احداث شهرك، انجام مطالعات اولويت يابي گرايش‌هاي تخصصي شهرك.

۱۳۷۹: راه اندازي مركز رشد فناوري در ساختمان ۲۲ بهمن، پذيرش و استقرار ۱۷ واحد فناوري در مركز رشد، ايجاد شبكه تحقيقاتي همكار، عضويت شهرك در انجمن جهاني پارك هاي علمي (IASP)، عضويت شهرك در انجمن پارك هاي علمي آسيا (ASPA)

۱۳۸۰: راه اندازي دوره رشد مقدماتي، راه اندازي آزمايشگاه ها و كارگاه هاي تخصصي

۱۳۸۱: راه اندازي مركز رشد تخصصي ICTو پيگيري استقرار موسسات مربوطه در ساختمان اصلي مركز رشد در مجاورت دانشگاه صنعتي اصفهان، افزايش تعداد موسسات به ۵۶ واحد، برگزاري اولين كارگاه آموزشي پارك‌هاي علم و فناوري در كشور.

۱۳۸۲: راه اندازي پارك علم و فناوري شيخ بهايي.

۱۳۸۳: ارتقاءسطح فعاليتهاي شهرك و موسسات از سطح ملي به سطح بين المللي.

۱۳۸۴: رشد موسسات دانش محور ، مشاركت در توسعه منطقه اي

۱۳۸۵: ارتقاء خدمات به موسسات دانش محور ، رشد منطقه فناوري

۱۳۸۶: افزايش نقش واحدهاي فناور در اقتصاد منطقه، اشاعه فرهنگ فن آفريني

۱۳۸۷: شكوفايي پارك علم وفناوري شيخ بهايي، توسعه نوآوري وفن آفريني درمنطقه

۱۳۸۸: ارتقاي فرآيند هاي توسعه فناوري، تجاري سازي وانتشار دستاوردهاي فناوري منطقه

۱۳۸۹: توسعه فناوريهاي صنعت ساز، تلاش مضاعف دربسط ارتباطات بين المللي

۱۳۹۰: جهاد اقتصادي و فناوري از طريق توسعه كمي و كيفي شركت هاي دانش بنيان در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و استان

۱۳۹۱: كار، سرمايه و فناوري صنعت ساز ايراني پشتوانه توليد ملي

۱۳۹۲: توسعه شركت هاي دانش بنيان، جلوه اي از حماسه اقتصادي

۱۳۹۳: مقاوم سازي اقتصاد با حمايت از شركت هاي دانش بنيان

۱۳۹۴: شكوفايي شركت‌هاي دانش بنيان با جلب مشاركت مردمي 

اجزاي شهرك

  • مراكز رشد و رشد مقدماتي واحدهاي تحقيقاتي: محل استقرار و رشد واحدهاي تازه تاسيس
  • ساختمانهاي استيجاري: محل استقرار واحدهاي شكل گرفته
  • مراكز تحقيقاتي: محل استقرار مراكز تحقيقاتي بزرگ وابسته به سازمانها و صنايع
  • آزمايشگاهها و كارگاههاي تخصصي
  • واحدهاي توليد نمونه

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: وبگاه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com