0  |  0

ضرورت تشکیل شرکتهای دانش بنیان معدنی

ضرورت تشکیل شرکتهای دانش بنیان معدنی

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند در نخستین جلسه ستاد توسعه معادن استان افزود: برنامه عملیاتی معادن استان تهیه شده که باید تا 15 روز آینده به اعضای ستاد توسعه معادن استان ابلاغ شود.
وی همچنین با تاکید بر تشکیل جلسات ماهیانه این ستاد تصریح کرد: بسته ای برای سرمایه گذاران و هلدینگ های معدن تهیه شده و در این راستا با 'میتکو' به عنوان بزرگترین هلدینگ معادن خاورمیانه مذاکراتی در حال انجام است.
وی ادامه داد: این هلدینگ که 80 درصد سهام آن توسط بانک پاسارگاد تامین شده در برخی استانهای کشور تا مرز 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که این مهم بیانگر توانایی و قابل اعتماد بودن این شرکت است.
وی تصریح کرد: باید کار تبلیغاتی در رسانه های مختلف استان برای معرفی معادن استان به صورت جدی انجام شود و اداراتی از جمله منابع طبیعی و محیط زیست همکاری لازم در راستای توسعه معادن استان را داشته باشند.
نماینده عالی دولت در لرستان اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع یکهزار و 100 عضو نظام مهندسی معدنی استان حدود 70 درصد بیکار هستند که این حجم بیکاری با توانایی های معدنی استان در تضاد است.
بازوند گفت: این در صورتی است که چنانچه کار بهره برداری و فراوری از معادن سنگ استان به خوبی و مطابق با ظرفیتها انجام شود امکان ایجاد 10 تا 12 هزار فرصت شغلی در این بخش وجود خواهد داشت.
وی اظهار کرد: معادن لرستان فرصت بسیار مطلوبی در حوزه ژئوتوریسم محسوب می شود که ضروری است در این راستا نیز همایشی در سطح کلان و با هدف معرفی فرصتهای سرمایه گذاری معدنی استان برگزار شود.
وی همچنین خام فروشی را یکی از مشکلات حوزه سنگ استان دانست و گفت: باید با ورود تجهیزات فراوری و توجه به این مهم، ارزش افزوده حاصل از این صنعت در استان ماندگار شود.
وی همچنین ادامه داد: حداقل دو شرکت دانش بنیان در حوزه معدن استان باید تا پایان امسال تاسیس شود چراکه این شرکتها می توانند علاوه بر روش های جدید، ایده ها را به کار عملیاتی تبدیل کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com