0  |  0

ضرورت توانمندسازی فارغ التحصیلان رشته‌های کم درآمد

ضرورت توانمندسازی فارغ التحصیلان رشته‌های کم درآمد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بر خلاف دانشجویان رشته‌های پولساز، دانشجویان تمایلی به ادامه تحصیل در رشته‌های با درآمد اندک را ندارند، گفت: مسئولان دانشگاهی باید شرایط آموزشی را به گونه‌ای فراهم کنند که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی توانایی کارآفرینی و خلق ثروت در رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند را داشته باشند.
دکتر جلیل کوهپایه‌زاده با بیان اینکه در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود ندارد، تمایل افراد به سمت برخی از رشته‌های پردرآمد و با امنیت شغلی بالا بیشتر است، گفت: کسب درآمد بیشتر یکی از اهداف فارغ التحصیلان است اما تا زمانی که مباحث مالی در انتخاب رشته اولویت دارد تغییری در انتخاب رشته فارغ التحصیلان ایجاد نمی‌شود.
وی ادامه داد: البته این طور نیست که همه فارغ التحصیلان پزشک عمومی برای دوره تخصص، رشته خود را براساس پول ساز بودن آن انتخاب کنند، بلکه برخی افراد برای ادامه تحصیل صرفا علاقه خود را نسبت به رشته در نظر می‌گیرند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: مسئولان دانشگاهی باید شرایط آموزشی را به گونه‌ای فراهم کنند که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی توانایی کارآفرینی و خلق ثروت در رشته‌ای که تحصیل کرده‌ و از آن فارغ التحصیل شده‌اند را داشته باشند.
کوهپایه زاده در پایان با اشاره به اینکه دانشجویان با وجود هزینه‌های بالای ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، تمایلی به ادامه تحصیل در رشته‌های با درآمد اندک را ندارند، گفت: به عنوان مثال در رشته‌های علوم پایه شرایط آموزشی باید به گونه‌ای فراهم شود که دانشجو صرفا دنبال منبع درآمد از طرف دولت نباشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com